Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Temperature correction of deflections and backcalculated elasticity moduli determined from falling weight deflectometer measurements on asphalt pavements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000126" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000126 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://komunikacie.uniza.sk/artkey/csl-202201-0013_temperature-correction-of-deflections-and-backcalculated-elasticity-moduli-determined-from-falling-weight-defle.php" target="_blank" >https://komunikacie.uniza.sk/artkey/csl-202201-0013_temperature-correction-of-deflections-and-backcalculated-elasticity-moduli-determined-from-falling-weight-defle.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26552/com.C.2022.1.D1-D8" target="_blank" >10.26552/com.C.2022.1.D1-D8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Temperature correction of deflections and backcalculated elasticity moduli determined from falling weight deflectometer measurements on asphalt pavements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The evaluation of asphalt pavements bearing capacity is usually performed by analysing pavement surface deflections measured by a Falling Weight Deflectometer (FWD). The deflection changes with the pavement temperature, therefore, it is necessary to take into account the pavement thermal gradient for the evaluation. Temperature correction is an essential part of the evaluation of FWD measurements. The research activities included monitoring of the effects of asphalt pavement temperature on measured deflections and backcalculated elasticity moduli. The article contains an analysis of FWD measurement results on long-term monitored pavement sections.

  • Název v anglickém jazyce

    Temperature correction of deflections and backcalculated elasticity moduli determined from falling weight deflectometer measurements on asphalt pavements

  • Popis výsledku anglicky

    The evaluation of asphalt pavements bearing capacity is usually performed by analysing pavement surface deflections measured by a Falling Weight Deflectometer (FWD). The deflection changes with the pavement temperature, therefore, it is necessary to take into account the pavement thermal gradient for the evaluation. Temperature correction is an essential part of the evaluation of FWD measurements. The research activities included monitoring of the effects of asphalt pavement temperature on measured deflections and backcalculated elasticity moduli. The article contains an analysis of FWD measurement results on long-term monitored pavement sections.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications - Scientific Letters of the University of Zilina

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

    2585-7878

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    D1-D8

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85118680336