Temperature correction of deflections and backcalculated elasticity moduli determined from falling weight deflectometer measurements on asphalt pavements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000126" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000126 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://komunikacie.uniza.sk/artkey/csl-202201-0013_temperature-correction-of-deflections-and-backcalculated-elasticity-moduli-determined-from-falling-weight-defle.php" target="_blank" >https://komunikacie.uniza.sk/artkey/csl-202201-0013_temperature-correction-of-deflections-and-backcalculated-elasticity-moduli-determined-from-falling-weight-defle.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.26552/com.C.2022.1.D1-D8" target="_blank" >10.26552/com.C.2022.1.D1-D8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Temperature correction of deflections and backcalculated elasticity moduli determined from falling weight deflectometer measurements on asphalt pavements
Popis výsledku v původním jazyce
The evaluation of asphalt pavements bearing capacity is usually performed by analysing pavement surface deflections measured by a Falling Weight Deflectometer (FWD). The deflection changes with the pavement temperature, therefore, it is necessary to take into account the pavement thermal gradient for the evaluation. Temperature correction is an essential part of the evaluation of FWD measurements. The research activities included monitoring of the effects of asphalt pavement temperature on measured deflections and backcalculated elasticity moduli. The article contains an analysis of FWD measurement results on long-term monitored pavement sections.
Název v anglickém jazyce
Temperature correction of deflections and backcalculated elasticity moduli determined from falling weight deflectometer measurements on asphalt pavements
Popis výsledku anglicky
The evaluation of asphalt pavements bearing capacity is usually performed by analysing pavement surface deflections measured by a Falling Weight Deflectometer (FWD). The deflection changes with the pavement temperature, therefore, it is necessary to take into account the pavement thermal gradient for the evaluation. Temperature correction is an essential part of the evaluation of FWD measurements. The research activities included monitoring of the effects of asphalt pavement temperature on measured deflections and backcalculated elasticity moduli. The article contains an analysis of FWD measurement results on long-term monitored pavement sections.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications - Scientific Letters of the University of Zilina
ISSN
1335-4205
e-ISSN
2585-7878
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
D1-D8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85118680336