Using traffic speed deflectometer to measure deflections and evaluate bearing capacity of asphalt road pavements at network level
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000089" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/236/1/012102/meta" target="_blank" >http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/236/1/012102/meta</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012102" target="_blank" >10.1088/1757-899X/236/1/012102</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using traffic speed deflectometer to measure deflections and evaluate bearing capacity of asphalt road pavements at network level
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with diagnostics of bearing capacity of asphalt pavements by a Traffic Speed Deflectometer (TSD device), which allows to measure pavement deflections continually at the traffic speed on the basis of dynamic loading induced by moving wheel of a reference axle at the speed of up to 80 km/h. The paper aims to inform of a new method to measure road pavement deflections, describes the principles of measuring pavement deflections by TSD device, and presents results of comparative measurements between FWD (Falling Weight Deflectometer) and TSD devices organized by CDV in Italy and Slovakia. Particular attention was paid to the difference between deflections measured by FWD and TSD devices.
Název v anglickém jazyce
Using traffic speed deflectometer to measure deflections and evaluate bearing capacity of asphalt road pavements at network level
Popis výsledku anglicky
The paper deals with diagnostics of bearing capacity of asphalt pavements by a Traffic Speed Deflectometer (TSD device), which allows to measure pavement deflections continually at the traffic speed on the basis of dynamic loading induced by moving wheel of a reference axle at the speed of up to 80 km/h. The paper aims to inform of a new method to measure road pavement deflections, describes the principles of measuring pavement deflections by TSD device, and presents results of comparative measurements between FWD (Falling Weight Deflectometer) and TSD devices organized by CDV in Italy and Slovakia. Particular attention was paid to the difference between deflections measured by FWD and TSD devices.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
ISBN
—
ISSN
1757-8981
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
IOP PUBLISHING LTD
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000417428700102