Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role nemotorové dopravy v dělbě přepravní práce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F08%3A%230000597" target="_blank" >RIV/44994575:_____/08:#0000597 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role nemotorové dopravy v dělbě přepravní práce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zkusme méně přemýšlet v rovině - buď auto, nebo kolo, nebo hromadná doprava nebo chůze - ale zkusme raději přemýšlet v alternativách, možnostech výběru. Vždyť mnozí musí jeden den na svých cestách použít automobil, kdežto druhý den rádi využijí kolo, chůzi, nebo hromadnou dopravou, případně použijí více dopravních prostředků. Cíl by tedy měl být ve vytváření takových podmínek, aby každý měl možnost na svých cestách za úřady, lékařem, školou či prací jezdit nejen v automobilu, ale také bezpečně na kole,pohodlně hromadnou dopravou a nebo chodit bezpečně pěšky a to vše v příjemném a čistém městě. Samotný příspěvek pak přinese nejen zajímavá data a informace z Česka o dělbě přepravní práce, ale také o tom, jak města rozdílně přistupují k podpoře cyklistické a pěší dopravy. Příklad - v jednom městě se cyklistická doprava podílí na dělbě přepravní práce jen 2%, v druhém 15%. Podpora je ale vyšší s nižším podílem. Proč? A jak bude asi vypadat podíl za 10 let?

  • Název v anglickém jazyce

    The role of non-motorised transport in the modal split

  • Popis výsledku anglicky

    Let´s think less in terms of choosing between the car and the bicycle, public transport, let´s rather think about alternatives. After all, many users choose the car for their trips on one day while on the other day they enjoy their ride by bicycle, walkor use the public transport, they even combine these modes through the day. The aim is to establish such infrastructure and favourable environment so as everyone has a possibility to go shopping, working, doing errands or leisuretime activities with freedom for choice of alternatives, including intermodal options: not only by car but also safely by bicycle, comfortably by public transport and easily on foot in a pleasant and clean city environment. The paper brings interesting data on modal split in theCzech Republic and it shows the attitudes of Czech cities towards development of cycling and walking as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CG723-071-120" target="_blank" >CG723-071-120: Stanovení principů a metod rozvoje cyklistické dopravy a infrastruktury.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dopravní infraštruktúra v obcích.

  • ISBN

    978-80-8070-913-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    STAVEBNÁ FAKULTA ŽILINSKEJ UNIVERZITY, KATEDRA CESTNÉHO STAVITEĽSTVA

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    22. 10. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku