Role nemotorové dopravy v dělbě přepravní práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F08%3A%230000597" target="_blank" >RIV/44994575:_____/08:#0000597 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role nemotorové dopravy v dělbě přepravní práce
Popis výsledku v původním jazyce
Zkusme méně přemýšlet v rovině - buď auto, nebo kolo, nebo hromadná doprava nebo chůze - ale zkusme raději přemýšlet v alternativách, možnostech výběru. Vždyť mnozí musí jeden den na svých cestách použít automobil, kdežto druhý den rádi využijí kolo, chůzi, nebo hromadnou dopravou, případně použijí více dopravních prostředků. Cíl by tedy měl být ve vytváření takových podmínek, aby každý měl možnost na svých cestách za úřady, lékařem, školou či prací jezdit nejen v automobilu, ale také bezpečně na kole,pohodlně hromadnou dopravou a nebo chodit bezpečně pěšky a to vše v příjemném a čistém městě. Samotný příspěvek pak přinese nejen zajímavá data a informace z Česka o dělbě přepravní práce, ale také o tom, jak města rozdílně přistupují k podpoře cyklistické a pěší dopravy. Příklad - v jednom městě se cyklistická doprava podílí na dělbě přepravní práce jen 2%, v druhém 15%. Podpora je ale vyšší s nižším podílem. Proč? A jak bude asi vypadat podíl za 10 let?
Název v anglickém jazyce
The role of non-motorised transport in the modal split
Popis výsledku anglicky
Let´s think less in terms of choosing between the car and the bicycle, public transport, let´s rather think about alternatives. After all, many users choose the car for their trips on one day while on the other day they enjoy their ride by bicycle, walkor use the public transport, they even combine these modes through the day. The aim is to establish such infrastructure and favourable environment so as everyone has a possibility to go shopping, working, doing errands or leisuretime activities with freedom for choice of alternatives, including intermodal options: not only by car but also safely by bicycle, comfortably by public transport and easily on foot in a pleasant and clean city environment. The paper brings interesting data on modal split in theCzech Republic and it shows the attitudes of Czech cities towards development of cycling and walking as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CG723-071-120" target="_blank" >CG723-071-120: Stanovení principů a metod rozvoje cyklistické dopravy a infrastruktury.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravní infraštruktúra v obcích.
ISBN
978-80-8070-913-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
STAVEBNÁ FAKULTA ŽILINSKEJ UNIVERZITY, KATEDRA CESTNÉHO STAVITEĽSTVA
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
22. 10. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—