Je cyklistická doprava ve městě považována za alternativu?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F06%3AE_425" target="_blank" >RIV/68407700:21260/06:E_425 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11690/06:#E_425
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Je cyklistická doprava ve městě považována za alternativu?
Popis výsledku v původním jazyce
Podíl cyklistické dopravy v českým městech je, ve srovnání s většinou zemí západní Evropy, relativně nízký. Tento článek analyzuje vybrané okolnosti, které mají vliv na širší využití cyklistické dopravy v Plzni, na základě dat sebraných v roce 2005, která poskytují informace ohledně dopravního chování dospělé populace. Přibližně 60% respondentů vlastní kolo, převážně muži mladší 35 let s vyšším příjmem. Kolo vlastní nejčastěji respondenti, kteří vlastní zároveň auto i předplatné na městskou hromadnou dopravu. K častější volbě kola by přispělo zlepšení infrastruktury, zvýšení bezpečnosti a vybavení k úschově kol. Vyšší ochota k častějšímu využití kola je u těch, kdo využívají hromadnou dopravu a nižší u řidičů.
Název v anglickém jazyce
IS CYCLING CONSIDERED AN ALTERNATIVE FOR EVERY-DAY TRAVEL IN CITY?
Popis výsledku anglicky
The share of bicycle use for every-day trips in Czech cities is relatively low compared to the most western European countries. The paper analyses selected circumstances for a wider use of cycling in the Czech city of Pilsen. The analysis is based on thesurvey data collected in 2005. These provide information on travel of the adult population. About 60% of the respondents own a bicycle, mostly men, younger than 35 with higher income. Most often a bicycle is owned by those who posseses a car and a public transport pass at the same time. There is a considerable difference in bicycle use for individual trip purposes. A more frequent choice of bicycle would be facilitated by infrastructure improvement, higher safety and bicycle storage facilities. Still there is a higher willingness to switch to a more frequent use of bicycle by those who use public transport so far and lower by drivers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F43E%2F045%2F210" target="_blank" >1F43E/045/210: Analýza potřeb budování cyklistické infrastruktury v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z konference Navrhování komunikací pro cyklisty a analýza budování cyklistické infrastruktury v ČR, Mladá Boleslav 4. ? 5. 10. 2006.
ISBN
80-86502-34-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
73-78
Název nakladatele
—
Místo vydání
Mladá Boleslav, Česká republika
Místo konání akce
Mladá Boleslav
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—