Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Je cyklistická doprava ve městě považována za alternativu?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F06%3AE_425" target="_blank" >RIV/68407700:21260/06:E_425 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11690/06:#E_425

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Je cyklistická doprava ve městě považována za alternativu?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podíl cyklistické dopravy v českým městech je, ve srovnání s většinou zemí západní Evropy, relativně nízký. Tento článek analyzuje vybrané okolnosti, které mají vliv na širší využití cyklistické dopravy v Plzni, na základě dat sebraných v roce 2005, která poskytují informace ohledně dopravního chování dospělé populace. Přibližně 60% respondentů vlastní kolo, převážně muži mladší 35 let s vyšším příjmem. Kolo vlastní nejčastěji respondenti, kteří vlastní zároveň auto i předplatné na městskou hromadnou dopravu. K častější volbě kola by přispělo zlepšení infrastruktury, zvýšení bezpečnosti a vybavení k úschově kol. Vyšší ochota k častějšímu využití kola je u těch, kdo využívají hromadnou dopravu a nižší u řidičů.

  • Název v anglickém jazyce

    IS CYCLING CONSIDERED AN ALTERNATIVE FOR EVERY-DAY TRAVEL IN CITY?

  • Popis výsledku anglicky

    The share of bicycle use for every-day trips in Czech cities is relatively low compared to the most western European countries. The paper analyses selected circumstances for a wider use of cycling in the Czech city of Pilsen. The analysis is based on thesurvey data collected in 2005. These provide information on travel of the adult population. About 60% of the respondents own a bicycle, mostly men, younger than 35 with higher income. Most often a bicycle is owned by those who posseses a car and a public transport pass at the same time. There is a considerable difference in bicycle use for individual trip purposes. A more frequent choice of bicycle would be facilitated by infrastructure improvement, higher safety and bicycle storage facilities. Still there is a higher willingness to switch to a more frequent use of bicycle by those who use public transport so far and lower by drivers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F43E%2F045%2F210" target="_blank" >1F43E/045/210: Analýza potřeb budování cyklistické infrastruktury v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z konference Navrhování komunikací pro cyklisty a analýza budování cyklistické infrastruktury v ČR, Mladá Boleslav 4. ? 5. 10. 2006.

  • ISBN

    80-86502-34-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    73-78

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Mladá Boleslav, Česká republika

  • Místo konání akce

    Mladá Boleslav

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku