Metodika k měření pomocí statistické metody při průjezdu a metody malé vzdálenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230000916" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0000916 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26110/12:PR25869
Výsledek na webu
<a href="http://www.cdv.cz/" target="_blank" >http://www.cdv.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika k měření pomocí statistické metody při průjezdu a metody malé vzdálenosti
Popis výsledku v původním jazyce
Řešený projekt ?Optimalizace technických opatření pro snížení hlukové zátěže v okolí pozemních komunikací? byl zaměřen na zkoumání hluku povrchů vozovek styku pneumatika/vozovka. Získané výsledky z měření z obou dílčích metod (Statistical Pass-By, CloseProXimity) byly z hlediska hlukové zátěže pro jednotlivé povrchy analyzovány i srovnávány. Na základě rozsáhlých poznatků z měření hluku metodami SPB a CPX byl vypracován metodický pokyn pro práci s těmito metodami.
Název v anglickém jazyce
Methodology for measurement using Statistical Pass-By method and Close Proximity method
Popis výsledku anglicky
The project ?Optimisation of technical traffic noise mitigation measures in the neighbourhood of roads? was aimed at research in the field of the influence of road surfaces on traffic noise. The achieved results from the measurements on particular road surfaces by both the methods (Statistical Pass-By, Close ProXimity) were analyzed a compared. Based on the findings from the SPB and CPX noise measurements, the methodology instruction for application of the SPB and CPX measurements was worked out.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika hluk SPB, CPX
Číslo předpisu
Č. j.: 60/2011-120-STSP/2
Technické parametry
Č. j.: 35/2012-520-TPV/1
Ekonomické parametry
V metodice jsou uvedeny doporučené postupy jak měřit a to za účelem získání korektních výsledků z měření v terénu, tak aby tyto výsledky byly co nejlépe použitelné a porovnatelné s ostatními měřeními. Náklady na zavedení postupů uvedených v metodice jsouzanedbatelné, jelikož se jedná především o stanovení principů, jak měření v terénu provádět. Ekonomické přínosy pro uživatele představují korektně získaná data, tedy není nutné měření provádět opakovaně, což představuje úsporu přibližně 30 000 Kč na jedno měření.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo Dopravy odbor stategie, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy