Identifikace kritických míst na PK v extravilánu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230001031" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0001031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identifikace kritických míst na PK v extravilánu
Popis výsledku v původním jazyce
V této metodice je představena jedna z moderních metod identifikace kritických míst na pozemních komunikacích. Tato metoda je založena na využití očekávaného počtu nehod, který se určuje prostřednictvím modelování dopravní nehodovosti (tzv. predikčním modelováním). Postupy zde uvedené jsou zaměřeny především na směrově nerozdělené pozemní komunikace v extravilánu; lze je však aplikovat také na křižovatky v extravilánu, směrově rozdělené komunikace, na mezikřižovatkové úseky a na křižovatky v intravilánu. Jejich cílem je identifikovat místa, která jsou kritická díky působení místních rizikových faktorů vyvolaných utvářením pozemní komunikace a jejího bezprostředního okolí.
Název v anglickém jazyce
Identification of critical location on roads in rural areas
Popis výsledku anglicky
In this methodology is presented to one of the modern methods of identifying critical areas on the road. This method is based on the use of the expected number of accidents, which is determined by modeling traffic accidents (called predictive modeling).The procedures listed here are primarily focused on directionally undivided roads in rural areas, but they can also apply to intersections in rural areas, directionally split communication between the Junction sections and intersections in urban areas. Their aim is to identify areas that are critical due to the influence of local risk factors caused by the formation of the road and its immediate surroundings.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika IDEKO
Číslo předpisu
136/2012-520-TPV/1
Technické parametry
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Líšeňská 33a , Brno, 636 00, Ing. Radim Striegler, radim.striegler@cdv.cz
Ekonomické parametry
Metodika zpřesňuje postup identifikace kritických lokalit. Zavádí do systému identifikace lokality predikční model.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy České republiky, nabř. L Svobody 12, Praha 1, 110 15
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů