Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of Accident Prediction Model in Identifying Hazardous Road Locations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230000999" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0000999 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0025-0" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0025-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0025-0" target="_blank" >10.2478/v10158-012-0025-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of Accident Prediction Model in Identifying Hazardous Road Locations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces the possibility to use accident prediction models for the identification of hazardous road locations. The application of this method is presented on an example of secondary rural roads in South Moravian region which are classified into road segments homogeneous in terms of basic geometric and traffic characteristics. The prediction model is represented by a generalized linear model which, on the basis of the available data, determines the expected number of accidents for individualtypes of road segments. A critical road segment is defined as a segment where the reported number of accidents significantly exceeds the number of expected number of accidents on roads with similar geometric and traffic characteristics. This method can be used as one of effective tools of road network safety management.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Accident Prediction Model in Identifying Hazardous Road Locations

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces the possibility to use accident prediction models for the identification of hazardous road locations. The application of this method is presented on an example of secondary rural roads in South Moravian region which are classified into road segments homogeneous in terms of basic geometric and traffic characteristics. The prediction model is represented by a generalized linear model which, on the basis of the available data, determines the expected number of accidents for individualtypes of road segments. A critical road segment is defined as a segment where the reported number of accidents significantly exceeds the number of expected number of accidents on roads with similar geometric and traffic characteristics. This method can be used as one of effective tools of road network safety management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions on Transport Sciences

  • ISSN

    1802-971X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    223-232

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus