Use of Accident Prediction Model in Identifying Hazardous Road Locations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230000999" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0000999 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0025-0" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0025-0</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0025-0" target="_blank" >10.2478/v10158-012-0025-0</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Use of Accident Prediction Model in Identifying Hazardous Road Locations
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces the possibility to use accident prediction models for the identification of hazardous road locations. The application of this method is presented on an example of secondary rural roads in South Moravian region which are classified into road segments homogeneous in terms of basic geometric and traffic characteristics. The prediction model is represented by a generalized linear model which, on the basis of the available data, determines the expected number of accidents for individualtypes of road segments. A critical road segment is defined as a segment where the reported number of accidents significantly exceeds the number of expected number of accidents on roads with similar geometric and traffic characteristics. This method can be used as one of effective tools of road network safety management.
Název v anglickém jazyce
Use of Accident Prediction Model in Identifying Hazardous Road Locations
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the possibility to use accident prediction models for the identification of hazardous road locations. The application of this method is presented on an example of secondary rural roads in South Moravian region which are classified into road segments homogeneous in terms of basic geometric and traffic characteristics. The prediction model is represented by a generalized linear model which, on the basis of the available data, determines the expected number of accidents for individualtypes of road segments. A critical road segment is defined as a segment where the reported number of accidents significantly exceeds the number of expected number of accidents on roads with similar geometric and traffic characteristics. This method can be used as one of effective tools of road network safety management.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions on Transport Sciences
ISSN
1802-971X
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
223-232
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—