Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak lze měřit bezpečnost - 2 část

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F12%3A%230000977" target="_blank" >RIV/44994575:_____/12:#0000977 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak lze měřit bezpečnost - 2 část

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Druhá část článku pokračuje v tématu kvantifikace bezpečnosti. Je vysvětlen vliv matoucích proměnných, především regrese k průměru, dále rozdíl mezi zaznamenanými a očekávanými nehodami. Východiskem je modelování očekávaného počtu nehod v závislosti na intenzitě a dalších charakteristikách. Predikční model nehodovosti by se měl aplikovat pomocí empirické Bayesovy metody. V závěru jsou naznačeny možnosti využití v českém prostředí v souvislosti s aktuální transpozicí evropské Směrnice o řízení bezpečnosti silničního provozu.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring safety - part 2

  • Popis výsledku anglicky

    Second part of the paper elaborates further on the quantification of road safety. It explains the issue of confounding variables, in particular regression-to-the-mean, as well as difference between recorded and expected accidents. The solution lies in the modelling of expected accident frequency, using traffic volume and other characteristics as explanatory variables. Accident prediction model is to be applied by empirical Bayes method. The paper also suggests possible use in the Czech conditions together with the current transition of European Directive on road infrastructure safety management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    103-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus