Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparative Analysis of Identification of Hazardous Locations in Regional Rural Road Network

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001097" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparative Analysis of Identification of Hazardous Locations in Regional Rural Road Network

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first step of the road safety management cycle is the identification of hazardous road locations. Traditionally, the identification criterion was recorded accident frequency or rate; however, it has tended to omit the significant influence of naturalfluctuation known as regression to the mean. Using the expected number of accidents and empirical Bayes adjustment is the recommended solution; see e. g. Hauer (1997). This number is calculated with the use of an accident prediction model, taking into account several explanatory factors and controlling for potential confounding variables at the same time. An accident prediction model for the regional rural road network was developed for the purpose of this study. The whole 2nd class road network in oneof the Czech regions (South Moravia) was used. This network is used as a traffic connection between towns and larger territorial units in the region. The resulting expected accident frequency was further adjusted by the empirical Bayes e

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparative Analysis of Identification of Hazardous Locations in Regional Rural Road Network

  • Popis výsledku anglicky

    The first step of the road safety management cycle is the identification of hazardous road locations. Traditionally, the identification criterion was recorded accident frequency or rate; however, it has tended to omit the significant influence of naturalfluctuation known as regression to the mean. Using the expected number of accidents and empirical Bayes adjustment is the recommended solution; see e. g. Hauer (1997). This number is calculated with the use of an accident prediction model, taking into account several explanatory factors and controlling for potential confounding variables at the same time. An accident prediction model for the regional rural road network was developed for the purpose of this study. The whole 2nd class road network in oneof the Czech regions (South Moravia) was used. This network is used as a traffic connection between towns and larger territorial units in the region. The resulting expected accident frequency was further adjusted by the empirical Bayes e

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Road Safety and Simulation, International Conference RSS2013

  • ISBN

    978-88-548-6415-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Řím

  • Datum konání akce

    23. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku