A Comparative Analysis of Identification of Hazardous Locations in Regional Rural Road Network
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001097" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001097 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Comparative Analysis of Identification of Hazardous Locations in Regional Rural Road Network
Popis výsledku v původním jazyce
The first step of the road safety management cycle is the identification of hazardous road locations. Traditionally, the identification criterion was recorded accident frequency or rate; however, it has tended to omit the significant influence of naturalfluctuation known as regression to the mean. Using the expected number of accidents and empirical Bayes adjustment is the recommended solution; see e. g. Hauer (1997). This number is calculated with the use of an accident prediction model, taking into account several explanatory factors and controlling for potential confounding variables at the same time. An accident prediction model for the regional rural road network was developed for the purpose of this study. The whole 2nd class road network in oneof the Czech regions (South Moravia) was used. This network is used as a traffic connection between towns and larger territorial units in the region. The resulting expected accident frequency was further adjusted by the empirical Bayes e
Název v anglickém jazyce
A Comparative Analysis of Identification of Hazardous Locations in Regional Rural Road Network
Popis výsledku anglicky
The first step of the road safety management cycle is the identification of hazardous road locations. Traditionally, the identification criterion was recorded accident frequency or rate; however, it has tended to omit the significant influence of naturalfluctuation known as regression to the mean. Using the expected number of accidents and empirical Bayes adjustment is the recommended solution; see e. g. Hauer (1997). This number is calculated with the use of an accident prediction model, taking into account several explanatory factors and controlling for potential confounding variables at the same time. An accident prediction model for the regional rural road network was developed for the purpose of this study. The whole 2nd class road network in oneof the Czech regions (South Moravia) was used. This network is used as a traffic connection between towns and larger territorial units in the region. The resulting expected accident frequency was further adjusted by the empirical Bayes e
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Road Safety and Simulation, International Conference RSS2013
ISBN
978-88-548-6415-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Název nakladatele
—
Místo vydání
—
Místo konání akce
Řím
Datum konání akce
23. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—