Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A comparative analysis of identification of hazardous locations in regional rural road network

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001348" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A comparative analysis of identification of hazardous locations in regional rural road network

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first step of the road safety management cycle is the identification of hazardous road locations. Traditionally, the identification criterion in the Czech Republic has been recorded crash frequency; however, it has tended to omit the important influence of natural variations known as regression to the mean. Using the expected number of crashes and empirical Bayes adjustment is the recommended solution. This number is calculated with the use of a crash prediction model, taking into account availableexplanatory factors and controlling for potentially confounding variables at the same time. The aim of this study was to compare both traditional and empirical Bayes approaches to identification of hazardous road locations. A crash prediction model for the regional rural road network was developed for the purpose of the study. The whole 2nd class road network in Czech region of South Moravia was used. The resulting expected injury crash frequency was further adjusted by the empirical Bay

  • Název v anglickém jazyce

    A comparative analysis of identification of hazardous locations in regional rural road network

  • Popis výsledku anglicky

    The first step of the road safety management cycle is the identification of hazardous road locations. Traditionally, the identification criterion in the Czech Republic has been recorded crash frequency; however, it has tended to omit the important influence of natural variations known as regression to the mean. Using the expected number of crashes and empirical Bayes adjustment is the recommended solution. This number is calculated with the use of a crash prediction model, taking into account availableexplanatory factors and controlling for potentially confounding variables at the same time. The aim of this study was to compare both traditional and empirical Bayes approaches to identification of hazardous road locations. A crash prediction model for the regional rural road network was developed for the purpose of the study. The whole 2nd class road network in Czech region of South Moravia was used. The resulting expected injury crash frequency was further adjusted by the empirical Bay

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Transportation Studies

  • ISSN

    1824-5463

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    34

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    57-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus