Technologie využití databáze kvalifikace únosnosti konstrukčních komponentů železniční tratě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001184" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001184 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21110/13:00216920
Výsledek na webu
<a href="http://www.cz/projekt-komon/" target="_blank" >http://www.cz/projekt-komon/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technologie využití databáze kvalifikace únosnosti konstrukčních komponentů železniční tratě
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem technologie je určení předpokládané únosnosti odpovídajících konstrukčních komponentů koleje železniční tratě vyhodnocením dat z databáze před vlastním měřením únosnosti na železniční trati a jejich následné porovnání s hodnotami získanými v terénu. Na základě vzájemného porovnání hodnot získaných z databáze a hodnot zjištěných in-situ je možné provést zhodnocení stavu konstrukčních komponentů železniční tratě. Pokod nebude možné získat potřebný údaj o únosnosti při měření in-situ, bude pro odhadjeho předpokládané velikosti použita databáze výsledků laboratorních měření.
Název v anglickém jazyce
Technology of utilization of a database of railway track structual components, bearing capacity
Popis výsledku anglicky
The aim of the technology is to enable evaluation of presumed values of railway track components, bearing capacity.The presumed value is evaluated from a database before a measurement in a railway track is carried out. Subsequently, the measured values are compared with the presumed values. Based on the comparison, it is possible to assess the quality of different structural components of investigated railway track. If it is not possible to gain the necessary information about the bearing capacity fromin-situ measurements, a value gained during laboratory tests is taken as the presumed value.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030516" target="_blank" >TA01030516: Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
KOMON
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Ověřená technologie je předmětem smlouvy o využití výsledků výzkumu ze dne 18.12. 2013, uzavřené mezi Centrem dopravního výzkumu, v.v.i. a Viamontem DSP. IČ 44994575. Kontaktní osobou za Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. je doc. ing. Zdeněk Hřebíček, CSc., vedoucí Oblasti průřezových problémů v dopravě, tel. 541641742, e-mail: zdenek.hrebicek@cdv.cz.
Ekonomické parametry
Ověřená technologie umožní snížení počtu prováděných statických zatěžovacích zkoušek o 30%. Při provedení 100 statických zatěžovacích zkoušek ročně a ceně za jednu zkoušku 3 000 Kč dojde k roční finanční úspoře 90 000 Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
44994575
Název vlastníka
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—