Navrhované metodiky pro kvalifikace únosnosti konstrukčních komponent železničních tratí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00213978" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00213978 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Navrhované metodiky pro kvalifikace únosnosti konstrukčních komponent železničních tratí
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o dvou certifikovaných metodikách vzniklých v rámci projektu TAČR ? Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí. První metodikou je Metodika využití databáze kvalifikace únosnosti konstrukčních komponentů železniční tratě, umožňující stanovení předpokládaných hodnot modulu přetvárnosti na základě vyhodnocení rozsáhlého souboru hodnot rázového modulu deformace a modulu přetvárnosti získaného měřením na reálných konstrukcích případně laboratorních modelech v měřítku 1:1. Druhou metodikou je Metodika vyhledávání nehomogenních míst zhotovených konstrukčních vrstev pražcového podloží, která slouží pro stanovení nejslabších míst na zhotovené vrstvě, pomocí zatlačení zkušební desky měřícího zařízení lehká dynamickádeska.
Název v anglickém jazyce
Proposed methodologies for evaluation of the bearing capacity of structural components of railway tracks
Popis výsledku anglicky
The article describes two certified methodologies which were worked out within the grant project TACR - Continual Monitoring of the Load-bearing Capacity of the Railway Tracks. The first of them is the Methodology of utilization of a database of railwaytrack structural components? bearing capacity which enables determination of expected values of deformation modulus of different structural components of railway tracks. The determination is based on evaluation of a vast data set including values of dynamic and static deformation moduli. The data were gathered by measurements in real railway tracks as well as by measurements on 1:1 scale laboratory models. The second described methodology was named Detection of the inhomogeneous spots in finished structural layers of railway track-bed. It can be utilized for detecting the poorest spots within finished structural layers. To determine the spots? positions, evaluation of deflections of the loading plate of a light falling weight deflectome
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030516" target="_blank" >TA01030516: Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektování na železniční dopravní cestě 2014
ISBN
978-80-905733-0-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
84-88
Název nakladatele
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola strojní, stavební a dopravní, příspěvková organizace
Místo vydání
Děčín
Místo konání akce
Děčín
Datum konání akce
26. 2. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—