Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001185" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001185 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21110/13:00216916
Výsledek na webu
<a href="http://www.cz/projekt-komon/" target="_blank" >http://www.cz/projekt-komon/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem technologie je postup identifikace nehomogenních a málo únosných míst na nově zhotovených vrstvách pražcového podloží (zejména zemní pláně a pláně tělesa železničního spodku). Hlavním měřícím prostředkem je lehká dynymická deska. Pro identifikaci nehomogenních míst je v metodice zavedena nová veličina, stupeň kvality vrstvy Zz. tento stupeň je vypočten jako poměr zatlačení zkušební desky od jednotlivých rázů. V metodice je zavedeno hodnocení kvality vrstvy a další postup prací. V místech nehomogenit a málo únosných míst se doporučuje následně provádět statické zatěžovací zkoušky.
Název v anglickém jazyce
Detection of the inhomogeneous spots in finished structual kayers of railway track-bed
Popis výsledku anglicky
The aim of the technology is provide a tool anabling detection of inhomogeneous and low bearing capacity spots in newly laid structural layers of railway track-bed. It was developed particuraly for investigations performed on the levels of formation andsub-balast surfaces.The evaluation is based on light falling weight deflectometer measurements. For the detection of the inhomogeneous spots a new quantity- the degree of the layer quality Zz- is established. The degree of the layer quality is calculatedas a ratio between deflections of the loading plate caused by individual weight impact. The technology introduces a new way of evaluation of structual layer quality and recommends subsequent processes. in the inhomogeneous and low bearing capacity spots, it is recommended to verify the bearing capacity by means of the static plate load test.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030516" target="_blank" >TA01030516: Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
KOMON
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Smlouva o využití výsledků výzkumu uzavřena dne 18.12. 2014 mezi Centrem dopravního výzkumu, v.v.i. a Viamontem DSP, IČ 44994575. Kontaktní osobou za Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. je doc. ing. Zdeněk Hřebíček, CSc., vedoucí Oblasti průřezových problémů v dopravě, tel. 541641742, e-mail: zdenek.hrebicek@cdv.cz.
Ekonomické parametry
Vyhledání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží umožní optimalizaci počtu prováděných statických zatěžovacích zkoušek. Touto optimalizací dojde k úspoře počtu prováděných zkoušek o 30%. Při provedení 100 statických zatěžovacích zkoušek ročně a ceně za jednu zkoušku 3 000 Kč dojde k roční finanční úspoře 90 000 Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
44994575
Název vlastníka
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—