Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00214688" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00214688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem metodiky je postup identifikace nehomogenních a málo únosných (?slabých?) míst na nově zhotovených vrstvách pražcového podloží (zejména zemní pláně a pláně tělesa železničního spodku). Hlavním měřícím prostředkem je lehká dynamická deska. Pro identifikaci nehomogenních míst je v metodice zavedena nová veličina ? stupeň kvality vrstvy Zz. Tento stupeň je vypočten jako poměr zatlačení zkušební desky od jednotlivých rázů. V metodice je zavedeno hodnocení kvality vrstvy a další postup prací. V místechnehomogenit a málo únosných míst se doporučuje následně provádět statické zatěžovací zkoušky.
Název v anglickém jazyce
Detection of the inhomogeneous spots in finished structural layers of railway track-bed
Popis výsledku anglicky
The aim of the methodology is provide a tool enabling detection of inhomogeneous and low bearing capacity spots in newly laid structural layers of railway track-bed. It was developed particularly for investigations performed on the levels of formation and sub-ballast surfaces. The evaluation is based on light falling weight deflectometer measurements. For the detection of the inhomogeneous spots a new quantity - the degree of the layer quality Zz - is established. The degree of the layer quality is calculated as a ratio between deflections of the loading plate caused by individual weight impacts. The methodology introduces a new way of evaluation of structural layer quality and recommends subsequent processes. In the inhomogeneous and low bearing capacity spots, it is recommended to verify the bearing capacity by means of the static plate load test.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030516" target="_blank" >TA01030516: Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
UPM 2014/2
Číslo předpisu
Č.j.: 10/2014-520-TVP/1
Technické parametry
Metodika je předmětem smlouvy č. 8-08-13-MZ-008 o uplatnění certifikované metodiky zpracované v rámci řešení výzkumného projektu/záměru č. 01/TA01030516 mezi Centrem dopravního výzkumu, v.v.i (hlavní řešitel projektu), IČ: 44994575 a Viamontem DSP, IČ: 44994575, ze dne 18. 12. 2013. Kontaktní osobou za Centrum dopravního výzkumu je pan doc. Ing. Zdeněk Hřebíček, CSc., vedoucí oblasti průřezových problémů v dopravě, tel. 541 641 742, e-mail: zdenek.hrebicek@cdv.cz
Ekonomické parametry
Vyhledávání nehomogenních míst na zhotovených konstrukčních vrstvách pražcového podloží umožní optimalizaci počtu prováděných statických zatěžovacích zkoušek. Touto optimalizací dojde k úspoře počtu prováděných zkoušek o 30%. Při provedení 100 statickýchzatěžovacích zkoušek ročně a ceně za jednu zkoušku 3000 Kč, dojde při snížení počtu zkoušek o 30% k finanční úspoře 90 000 Kč.
Označení certifikačního orgánu
ČR, Ministerstvo dopravy, Odbor strategie; nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů