Metodika využití databáze kvalifikace únosnosti konstrukčních komponentů železniční tratě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00214685" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00214685 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44994575:_____/14:#0001417
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika využití databáze kvalifikace únosnosti konstrukčních komponentů železniční tratě
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem metodiky je určení předpokládané únosnosti odpovídajících konstrukčních komponentů koleje železniční tratě vyhodnocením dat z databáze před vlastním měřením únosnosti na železniční trati a jejich následné porovnání s hodnotami získanými v terénu. Na základě vzájemného porovnání hodnot získaných z databáze a hodnot zjištěných in-situ je možné provést zhodnocení stavu konstrukčních komponentů železniční tratě. Pokud nebude možné získat potřebný údaj o únosnosti při měření in-situ, bude pro odhad jeho předpokládané velikosti použita databáze výsledků laboratorních měření.
Název v anglickém jazyce
Methodology of utilization of a database of railway track structural components? bearing capacity
Popis výsledku anglicky
The aim of the methodology is to enable evaluation of presumed values of railway track components? bearing capacity. The presumed value is evaluated from a database before a measurement in a railway track is carried out. Subsequently, the measured valuesare compared with the presumed values. Based on the comparison, it is possible to assess the quality of different structural components of investigated railway track. If it is not possible to gain the necessary information about the bearing capacity from in-situ measurements, a value gained during laboratory tests is taken as the presumed value.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030516" target="_blank" >TA01030516: Kontinuální monitoring únosnosti pražcového podloží železničních tratí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
UPM 2014/1
Číslo předpisu
Č.j.: 9/2014-520-TVP/1
Technické parametry
Metodika je předmětem smlouvy č. 8-08-13-MZ-007 o uplatnění certifikované metodiky zpracované v rámci řešení výzkumného projektu/záměru č. 01/TA01030516 mezi Centrem dopravního výzkumu, v.v.i (hlavní řešitel projektu), IČ: 44994575 a Viamontem DSP, IČ: 44994575, ze dne 18. 12. 2013. Kontaktní osobou za Centrum dopravního výzkumu je pan doc. Ing. Zdeněk Hřebíček, CSc., vedoucí oblasti průřezových problémů v dopravě, tel. 541 641 742, e-mail: zdenek.hrebicek@cdv.cz
Ekonomické parametry
Metodika využití databáze kvalifikace únosnosti konstrukčních komponentů železniční tratě umožní snížení počtu prováděných statických zatěžovacích zkoušek o 30%. Při provedení 100 statických zatěžovacích zkoušek ročně a ceně za jednu zkoušku 3000 Kč, dojde při snížení počtu zkoušek o 30% k finanční úspoře 90 000 Kč.
Označení certifikačního orgánu
ČR, Ministerstvo dopravy, Odbor strategie; nábř. L. Svobody 1222/12, Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů