New Perspectives in Traffic Education Live Action Role Plaing as a new method of teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001279" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001279 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.wiars.org" target="_blank" >http://www.wiars.org</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Perspectives in Traffic Education Live Action Role Plaing as a new method of teaching
Popis výsledku v původním jazyce
The article shows the current outputs of the project MELA ?Method of Life Action Role Playining in traffic education. The aim of the national project is to use the method of LARP in traffic education. Traffic education is again returned to the curriculumin the Czech Republic and is conceived as a new way of teaching ? the Life Action Role Playing (LARP). This method is being used with a good experience mainly in the Scandinavian countries. LARP is a type of a role play and the main principle, the active participation in the game and the experience with different situations encourage easier and long-term acquisition of the curriculum contained in the game. The method also supports personal development, improves communication adn rhetorical skills. In asafe environment games leads players to také responsibility for their decisions. The article shows the current outputs of the project MELA ?Method of Life Action Role Playining in traffic education. The aim of the national project is to
Název v anglickém jazyce
New Perspectives in Traffic Education Live Action Role Plaing as a new method of teaching
Popis výsledku anglicky
The article shows the current outputs of the project MELA ?Method of Life Action Role Playining in traffic education. The aim of the national project is to use the method of LARP in traffic education. Traffic education is again returned to the curriculumin the Czech Republic and is conceived as a new way of teaching ? the Life Action Role Playing (LARP). This method is being used with a good experience mainly in the Scandinavian countries. LARP is a type of a role play and the main principle, the active participation in the game and the experience with different situations encourage easier and long-term acquisition of the curriculum contained in the game. The method also supports personal development, improves communication adn rhetorical skills. In asafe environment games leads players to také responsibility for their decisions. The article shows the current outputs of the project MELA ?Method of Life Action Role Playining in traffic education. The aim of the national project is to
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Psychological Applications Conference and Trends
ISBN
978-989-97866-6-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
291-293
Název nakladatele
World Institute for Advanced Research and Science
Místo vydání
Lisbon
Místo konání akce
Porto, Portugalsko
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—