Metodika pro tvorbu LARP do školní výuky, jako jedné z moderních metod výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001343" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001343 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://trafficlarp.cdv.cz/cz/" target="_blank" >http://trafficlarp.cdv.cz/cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro tvorbu LARP do školní výuky, jako jedné z moderních metod výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je metodickým materiálem pro seznámení pedagogických pracovníků se specifickou kategorií rolových her - LARPem jako doplňkové aktivity zařaditelné do školní výuky. LARP (live action role playing) můžeme považovat za relativně samostatnou kategorií her využívající princip hraní role. Cílem této metodiky je seznámit se specifiky a postupy tvorby rolových her, které se po dlouhou dobu dotýkaly oblasti formálního vzdělávání spíše okrajově. Rolové hry přinášejí možnost validovat již nabyté informace(např. formou frontální výuky před samotnou hrou). Stírá ostrý rozdíl mezi myšlením a jednáním skrze aktivní užívání určitých znalostí v patřičném kontextu, nabízejí realistická hřiště pro uvědomování si širších souvislostí.
Název v anglickém jazyce
The methodology for the creation of LARP into school teaching as one of the modern teaching methods
Popis výsledku anglicky
The methodology is a methodical material for teacher to familiar with the specific categories of role plays - LARP as complementary activities classifiable to schooling. LARP (live action role playing) can be considered as relatively independent categoryof games based on the principle role playing. The objective of this methodology is to acquaint with the specifics and procedures of role-plays, which have been touched in formal education rather marginally before. Role-playing games offer the opportunity to validate the already acquired information (eg. In the form of frontal teaching before start the game). Blurs the sharp distinction between thought and action through the active use of certain knowledge in the proper context.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
MELA
Číslo předpisu
136/2014-710-VV/1
Technické parametry
Tento výsledek je veřejně dostupný. Jeho obsah je chráněn autorským zákonem č. 121/200 Sb., dle aktuálního znění.
Ekonomické parametry
Výsledek není určen ke komerčnímu využití. Hlavní přínos je zvýšení úrovně vědomostí a dovedností žáků základních škol v oblasti dopravní výchovy. Povede ke snížení nehodovosti dětí a mládeže a tím i celospolečenských ztrát.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, PO BOX 9, 110 15 Praha 1, Česká republika
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů