Metodika stanovení délky a rozsahu průzkumů chování účastníků silničního provozu s ohledem na efektivní vynakládání finančních prostředků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001330" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika stanovení délky a rozsahu průzkumů chování účastníků silničního provozu s ohledem na efektivní vynakládání finančních prostředků
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem metodiky je stanovení způsobu sběru NUB s využitím matematického modelu, který optimalizuje časové a finanční náklady na sběr NUB. Tato metodika popisuje sledování svícení vozidel, používání zádržných systému ve vozidle, používání telefonního či jiného zařízení za jízdy řidičem, používání přileb při jízdě na kole, měření rychlostí vozidel a časových odstupů mezi nimi. V úvodu metodiky jsou uvedena kritéria pro označování referenčních bodů pro sběr NUB, dále jsou zde uvedeny zásady pro umístěníreferenčních bodů v případě nutnosti jejich přesunu z důvodu změny dopravně technického charakteru daného místa. Základní síť referenčních bodů je, z důvodu zachování porovnatelnosti dat a možnosti sledovat časový vývoj jednotlivých NUB, převzata z projektu SENZOR. V dalších kapitolách jsou popsané charakteristiky jednotlivých NUB, postupy a technické vybavení pro jich sběr resp. měření. Dále je zde uveden rozsah a délka sběru/měření jednotlivých NUB s ohledem na efektivní vynakládání f
Název v anglickém jazyce
Methodology for determining the length and extent of surveys of road users with respect to the effective use of funds
Popis výsledku anglicky
The subject of the methodology is to determine how to collect the NUB using a mathematical model that optimizes time and financial costs of collection NUB. This methodology describes how to monitor light vehicles, the use of restraint systems in vehicles, using telephone or other device driver while driving, helmet use when riding a bicycle, measuring the speed of vehicles and the time intervals between them. In the introduction to the methodology set out criteria for identifying reference points for the collection NUB, there are also sets out the principles for location reference points, if necessary, move them due to changes in traffic technical nature of the place. Basic network of reference points, in order to maintain comparability of data and thepossibility to monitor the temporal evolution of individual NUB, taken from the project SENSOR. In subsequent chapters describe the characteristics of each NUB, procedures and technical equipment for collecting them respectively. measure
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika stanovení délky a DP
Číslo předpisu
88/2014-710-VV/1
Technické parametry
Tento výsledek je veřejně dostupný. Jeho obsah je chráněn autorským zákonem č. 121/200 Sb., dle aktuálního znění.
Ekonomické parametry
Ekonomický přínos vychází ze snížení nákladů na provádění dopravních průzkumů a je přímo závyslý na jehjich rozsahu.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, PO BOX 9, 110 15 Praha 1, Odbor kosmických aktivit a ITS
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů