Prohlídky vybraných úseků silniční sítě - metodika provádění
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000031" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prohlídky vybraných úseků silniční sítě - metodika provádění
Popis výsledku v původním jazyce
V roce 2011 byla dokončena transpozice směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/96/EC o řízení bezpečnosti silniční infrastruktury do právního řádu České republiky. Primárně se směrnice zaměřuje na transevropskou silniční síť TEN-T (dále TEN-T), která podporuje evropskou integraci a soudržnost a měla by vykazovat vysokou míru bezpečnosti. Směrnice zavázala členské státy EU k zavedení postupů směřujících ke zvýšení bezpečnosti ve všech fázích projektování, výstavby a provozu komunikací sítě TEN-T. Jednotlivé členské státy mají možnost v rámci svého právního řádu zavést postupy a nástroje uvedené ve směrnici také na ostatní silniční síť. Mezi nástroje směrnice patří hodnocení dopadů na bezpečnost silničního provozu, audity bezpečnosti silničního provozu, klasifikace vybraných úseků silniční sítě a následné kontroly na místě a bezpečnostní inspekce.
Název v anglickém jazyce
Guided tours of selected sections of the road network - execution methodology
Popis výsledku anglicky
According to EU directive 2008/96/EC, European countries should have introduced a comprehensive system of road infrastructure safety management. Important parts of the system are ranking of high accident concentration sections: a method to identify, analyze and rank sections of the road network which have been in operation for more than three years and upon which a large number of fatal accidents in proportion to the traffic flow have occurred; and network safety ranking: a method for identifying, analyzing and classifying parts of the existing road network according to their potential for safety development and accident cost savings; the purpose is to target investments to the road sections with the highest accident concentration and/or the highest accident reduction potential. This guideline (its title is “Analysis of Identified Road Section”) covers the second part of the process that follows after the identification of the sections. The analyses are based on detailed investigation of all accidents recorded on the sections, using police records, collision diagrams and site visit to identify the factor related to road infrastructure that can contribute to the accidents occurrence. The result of the process is the report that contains the list of identified factors together with the proposed road safety measures to treat the section. Cost effectiveness of the measures is calculated and the report is handed to road authority. The analysis should be carried by the team of three experts; one of them has to be an authorized road safety auditor.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika Prohlídky
Číslo předpisu
ISBN 978-80-86502-52-6
Technické parametry
Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Ekonomické parametry
Metodika je primárně určena k popisu systematické identifikace bezpečnostních rizik na síti TEN-T. Včasnou identifikací rizika a vhodným návrhem jeho odstranění dojde k podpoře efektivní a bezpečné přepravy osob a věcí. Metodika jako výsledek VaV projektu nebyl plánována k přímému finančnímu zisku. Její přínos lze dosledovat v ušetření celospolečenských ztrát z dopravní nehodovosti.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, Nábřečí Ludvíka Svobody 12/1222, 110 15 Praha 1, Česká republika
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů