Efficient road geometry identification from digital vector data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000079" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000079 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/article/10.1007/s10109-016-0230-1" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007/s10109-016-0230-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10109-016-0230-1" target="_blank" >10.1007/s10109-016-0230-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficient road geometry identification from digital vector data
Popis výsledku v původním jazyce
A new method for the automatic identification of road geometry from digital vector data is presented. The method is capable of efficiently identifying circular curves with their radii and tangents (straight sections). The average error of identification ranged from 0.01 to 1.30 % for precisely drawn data and 4.81 % in the case of actual road data with noise in the location of vertices. The results demonstrate that the proposed method is faster and more precise than commonly used techniques. This approach can be used by road administrators to complete their databases with information concerning the geometry of roads. It can also be utilized by transport engineers or traffic safety analysts to investigate the possible dependence of traffic accidents on road geometries. The method presented is applicable as well to railroads and rivers or other line features.
Název v anglickém jazyce
Efficient road geometry identification from digital vector data
Popis výsledku anglicky
A new method for the automatic identification of road geometry from digital vector data is presented. The method is capable of efficiently identifying circular curves with their radii and tangents (straight sections). The average error of identification ranged from 0.01 to 1.30 % for precisely drawn data and 4.81 % in the case of actual road data with noise in the location of vertices. The results demonstrate that the proposed method is faster and more precise than commonly used techniques. This approach can be used by road administrators to complete their databases with information concerning the geometry of roads. It can also be utilized by transport engineers or traffic safety analysts to investigate the possible dependence of traffic accidents on road geometries. The method presented is applicable as well to railroads and rivers or other line features.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Geographical Systems
ISSN
1435-5930
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
249–264
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—