Metodika sběru a analýzy dat pro vyhodnocení zranění účastníků dopravní nehody s ohledem na aktivní prvky ve vozidlech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F16%3AN0000084" target="_blank" >RIV/44994575:_____/16:N0000084 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23640/16:43931401
Výsledek na webu
<a href="http://oblast.cdv.cz/cz/O37/user/project/detail/33" target="_blank" >http://oblast.cdv.cz/cz/O37/user/project/detail/33</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika sběru a analýzy dat pro vyhodnocení zranění účastníků dopravní nehody s ohledem na aktivní prvky ve vozidlech
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je určena pro konstruktéry silničních vozidel a analytiky, kteří se zabývají sběrem a vyhodnocením dat z dopravních nehod ve vztahu k návrhu nových prvků ve vozidlech. Stěžejní část metodiky je věnována sběru dat z místa dopravní nehody v návaznosti na zranění účastníka nehody (konkrétně chodce). Část textu je věnována rozboru pasivní a aktivní bezpečnosti s cílem identifikovat míru ovlivnění průběhu mechanismu nehody. V závěru je pojednáno o jednom prvku pasivní bezpečnosti vozidla, o aktivní kapotě a jejím vlivu na průběh nehody.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of road traffic user injuries with regards to active safety systems – data collection and analysis guidelines
Popis výsledku anglicky
Guidelines are targeted at road vehicle designers and analytics involved in collection and processing traffic accident data in relation to design of new vehicle features. The main part focuses on collection of data from accident spot in relation to injuries of road users, specifically pedestrians. Other parts elaborate on passive and active safety with aim of identifying amount of influence on accident mechanism. The final part is devoted to a selected passive safety feature – active bonnet, and its influence on accident mechanism.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04030689" target="_blank" >TA04030689: Vývoj systému aktivní kapoty automobilu s ohledem na rozmanitost lidské populace a implementace biomechanického modelu lidského těla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika AktSyst
Číslo předpisu
ISBN 978-80-88074-37-3
Technické parametry
Ministerstvo dopravy a partneři projektu.
Ekonomické parametry
Metodika jako výsledek není určena k přímému finančnímu zisku. Slouží jako návod pro analýzu střetu osobního vozidla s chodcem za účelem navrhování ochrany chodců. Přínos metodiky lze dosledovat v celospolečenských ztrátách z dopravní nehodovosti.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI, Nábřečí Ludvíka Svobody 12/1222, 110 15 Praha 1, Česká republika
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů