Plánovací SW systému ImoSYS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000057" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000057 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Plánovací SW systému ImoSYS
Popis výsledku v původním jazyce
Plánovací software systému ImoSYS slouží k a-priori predikci jízdních dob v plánovaných, zejména dálničních, uzavírkách. Je vytvořen v jazyce R. Skládá se z několika modelů, které integruje a které slouží k simulaci chování dopravního proudu v plánované uzavírce. Mezi tyto modely patří model poptávky, který zpracovává vstupní soubory s historickými daty o poptávce naměřená v místě plánované uzavírky a zpracovává je tak, aby bylo možné simulovat poptávku očekávanou v době realizace uzavírky. Dále se jedná o makroskopický model dopravního proudu, který simuluje pohyb dopravního proudu v simulovaném úseku komunikace. Jeho součástí jsou též modely pro predikci vzniku kongescí (kolon) a pro predikci jejich šíření. Modely poptávky a predikce vzniku a šíření kolon je založena na stochastických modelech, což umožňuje celý děj simulovat opakovaně a dosahovat odlišných výsledků, ze kterých je dále zpracována statistika - tento přístup je znám jako simulace Monte Carlo. Výstupem software jsou predikované jízdní doby a zdržení, přesněji jejich očekávaný průběh po dobu uzavírky včetně možných rozptylů, respektive intervalů spolehlivosti.
Název v anglickém jazyce
Planning SW of system ImoSYS
Popis výsledku anglicky
The planning software of system ImoSYS seves to a-priori predict travel time in planned work-zones, primarily on motorways. It is programmed in R. It consists of several models which are intergrated together to simulate the traffic flow behaviour in the planned work-zone. One of those models is the demand model which takes imput files with historic traffic demand data measured at the location of the planned work-zone and processes them to simulate the expected future demand at the time of the planned work-zone. Another one is a macroscopic traffic flow model which simulates the traffic flow in the simulated stretch of highway. It also integrates models for queue onset and development prediction. The models for demand prediction and for queue onset and development prediction are stochastic, allowing repeated simulation of the whole traffic model with different results which can be further statistically processed - this approach is known as Monte Carlo simulation. The output of the software are the predicted travel times and delays, or more specifically their development over the course of the work-zone, including their possible deviations or confident intervals.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010800" target="_blank" >TH02010800: ImoSYS - Inovativní mobilní telematický systém na pozemních komunikacích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Plánovací SW systému ImoSYS
Technické parametry
Software je vytvořen v jazyce R, který neumožňuje vytvářet klasické spustitelné soutory typu .exe, který by byl spustitelný přímo v operačním systému, ale je nutné mít nainstalovanou podpůrnou sadu aplikací, které dokáží spuštěný skript interpretovat, předat instrukce na nižší úroveň operačního systému, který pak vykoná vlastní výpočetní operace a stejnou cestou zpět vrací výsledek. Z toho důvodu bude pro praktické využívání software vytvořena webová aplikace, ze které bude možné zadávat nové uzavírky a jejich výpočty, které poběží na serveru společně s webovou stránkou. Přístup do části aplikace umožňující zadávání výpočtů a kompletní zobrazení výsledků bude na základě zpoplatněné licenční smlouvy. Ve veřejné části webu bude možné částečně zobrazit výsledky uložené v databázi pro potřeby plánování cest široké veřejnosti. Žádné licenční smlouvy zatím uzavřené nejsou.
Ekonomické parametry
Předpokládá se placený přístup do chystené webové aplikace, cena však zatím nebyla určena.
IČO vlastníka výsledku
44994575
Název vlastníka
Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.