Matematické modely pro predikci tvorby kolon a pro jejich šíření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000058" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Matematické modely pro predikci tvorby kolon a pro jejich šíření
Popis výsledku v původním jazyce
Matematické modely slouží k predikci vzniku a šíření kolon. S ohledem na praktická omezení daná zejména dostupností vstupních dat pro jejich tvorbu jsou zaměřeny zejména na dálniční uzavírky se sníženým počtem jízdních pruhů. Modely jsou stochastického charakteru, tedy jsou založeny na popisu pravděpodobnosti určitého jevu či veličiny. Oba modely jsou definovány zejména náhodným rozdělením kapacity dané uzavírky, přičemž model pro predikci vzniku kolon pracuje s kapacitou jakožto intenzitou vedoucí ke vzniku kolon, model pro predikci jejich šíření pak s kapacitou jakožto intenzitou na výjezdu z kolony. Model pro predikci vzniku kolon obsahuje též modifikační parametry, které umožňují odhadnout kapacitní vlastnosti různých uspořádání dopravních uzavírek.
Název v anglickém jazyce
Mathematical models for prediction of queue onset and development
Popis výsledku anglicky
The mathematical models surve the purpose of queue onset and development prediction. Given the practical limitations, mainly connected with data measurement, they are focused on motorway work-zones with reduced lane count. The models are stochastic which means they are based on probabilities of certain phenomenon or variable. Both models are defined mostly by a random variable distribution of the work-zone capacity. The queue onset prediction model works with the capacity as an intensity leading to queue onset, while the queue development model works with capacity defined as queue discharge flow. The queue onset prediction model also incorporates modifiers allowing estimation of capacity properties of different work-zone settings.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010800" target="_blank" >TH02010800: ImoSYS - Inovativní mobilní telematický systém na pozemních komunikacích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.