Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematické modely pro predikci tvorby kolon a pro jejich šíření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000058" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematické modely pro predikci tvorby kolon a pro jejich šíření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Matematické modely slouží k predikci vzniku a šíření kolon. S ohledem na praktická omezení daná zejména dostupností vstupních dat pro jejich tvorbu jsou zaměřeny zejména na dálniční uzavírky se sníženým počtem jízdních pruhů. Modely jsou stochastického charakteru, tedy jsou založeny na popisu pravděpodobnosti určitého jevu či veličiny. Oba modely jsou definovány zejména náhodným rozdělením kapacity dané uzavírky, přičemž model pro predikci vzniku kolon pracuje s kapacitou jakožto intenzitou vedoucí ke vzniku kolon, model pro predikci jejich šíření pak s kapacitou jakožto intenzitou na výjezdu z kolony. Model pro predikci vzniku kolon obsahuje též modifikační parametry, které umožňují odhadnout kapacitní vlastnosti různých uspořádání dopravních uzavírek.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical models for prediction of queue onset and development

  • Popis výsledku anglicky

    The mathematical models surve the purpose of queue onset and development prediction. Given the practical limitations, mainly connected with data measurement, they are focused on motorway work-zones with reduced lane count. The models are stochastic which means they are based on probabilities of certain phenomenon or variable. Both models are defined mostly by a random variable distribution of the work-zone capacity. The queue onset prediction model works with the capacity as an intensity leading to queue onset, while the queue development model works with capacity defined as queue discharge flow. The queue onset prediction model also incorporates modifiers allowing estimation of capacity properties of different work-zone settings.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010800" target="_blank" >TH02010800: ImoSYS - Inovativní mobilní telematický systém na pozemních komunikacích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.