Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obrusné asfaltové vrstvy se sníženou hlučností – přístup k hodnocení akustické charakteristiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000096" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000096 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/18:00326790

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obrusné asfaltové vrstvy se sníženou hlučností – přístup k hodnocení akustické charakteristiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Doprava v České republice, obdobně jako i v jiných vyspělých státech ve světě, představuje významný antropogenní jev ovlivňující kvalitu životního prostředí a život i zdraví člověka, a to jak z pozitivního, tak i negativního úhlu pohledu. Z hlediska ochrany životního prostředí před hlukem ze silniční dopravy se jako velmi důležitá jeví podrobná znalost akustických charakteristik obrusných vrstev nových vozovek pozemních komunikací a jejich změna v průběhu následného užívání takových vozovek. Svou nezastupitelnou roli zde sehrává i přístup volený k pravidelné údržbě povrchu vozovky. Měření hlučnosti pomocí metody malé vzdálenosti (CPX, dle normy ISO 11819-2) se provádí na styku pneumatika/vozovka a je nezávislé na okolí pozemní komunikace i vlastním dopravním proudu, jeho složení a rychlosti. Umožňuje tak jednoduchým a rychlým způsobem mezi sebou porovnávat různé typy obrusných vrstev, vliv materiálového složení, vliv jejich různého stáří a kvality, stejně jako i vývoj akustických charakteristik v čase.

  • Název v anglickém jazyce

    Wearing courses asphalt mixtures with reduced noise levels - approach to evaluation acoustic characteristics

  • Popis výsledku anglicky

    Similarly to other developer counties transport in the Czech Republic represent a significant anthropogenic phenomenon that has positive as well as negative effects on the quality of environment and human lives and health itself. Regarding the environmental protection against road traffic noise, detailed knowledge of acoustics characteristics of new pavement surfaces and their changes during regular pavement maintenance seems to be essential. A non-substitutable part has also the approach chosen from a number of regular maintenance of pavement surfaces procedures. The noise measurement by the use of the close proximity method (CPX, with ISO 119189-2) standard) is performed at the interface tyre/road and is independent to the road surroundings and the traffic flow including its composition and speed. This allows for a simple and fast surfacing, as well as time-related development of acoustics characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    79

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    350-355

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus