Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000102" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1NPKBVCnlA1FHg4OI3doMXp1uf3YYfdsy/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1NPKBVCnlA1FHg4OI3doMXp1uf3YYfdsy/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hluk pouze ze silniční dopravy představuje ve vyspělých státech více jak 90 % celkového nadlimitního zatížení hlukem. Převládajícím zdrojem hluku je hluk generovaný na kontaktu pneumatiky s vozovkou. U současných osobních vozidel s elektromotorem to platí již od rychlosti cca 20 km/h. Hlučnost povrchu vozovky je ovlivňována především intenzitou provozu, složením a rychlostí dopravního proudu a povrchem vozovky. Hlučnost povrchu vozovky představuje proměnný parametr, jež by měl být výhledově sledován nejenom na projektové, ale také na síťové úrovni. Hodnocení tohoto parametru vozovky není prozatím v ČR zavedeno. Je možné ho využívat i pro jiné účely, jako např. zpracování akustických modelů. KŘIVÁNEK, V., MACHANEC, J., STRYK, P., Hlučnost povrchu jako proměnný parametr vozovek a možnosti využití v hodnocení životního prostředí. In Konference dopravní infrastruktura 2022, Olomouc, 8. – 9. 6. 2022, s. 110 – 113.

  • Název v anglickém jazyce

    Surface noise as a variable parameter of pavements and possible applications in environmental assessment

  • Popis výsledku anglicky

    Road traffic noise represents more than 90 % of the total excess noise pollution in developed countries. The predominant source of noise is the noise generated at the contact between the tyre and the road. This applies from about 20 km/h for passenger electric vehicles. Road surface noise is mainly influenced by traffic intensity, the composition and speed of the traffic flow, and the road surface. Road surface noise is a variable parameter that should be monitored not only at the design level but also at the road network level. Assessment of this pavement parameter is not yet established in the Czech Republic. It can also be used for other purposes, such as processing acoustic models. KŘIVÁNEK, V., MACHANEC, J., STRYK, P., Surface noise as a variable parameter of pavements and possible applications in environmental assessment. In Konference dopravní infrastruktura 2022, Olomouc, 8. – 9. 6. 2022, s. 110 – 113.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000121" target="_blank" >CK02000121: Stanovení hodnot klasifikačních stupňů pro hodnocení hlučnosti povrchů vozovek v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů