Porovnání míry respektování proměnného a stálého dopravního značení řidiči nákladních vozidel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F18%3AN0000119" target="_blank" >RIV/44994575:_____/18:N0000119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání míry respektování proměnného a stálého dopravního značení řidiči nákladních vozidel
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních letech neustále narůstá přepravní výkon nákladní dopravy, s čímž souvisí i vzestup počtu nákladních vozidel na českých silnicích a potřeba ověřování nových způsobů prevence jejich nehodovosti. Centrum dopravního výzkumu proto uskutečnilo studii porovnávající reakce řidičů nákladních vozidel na dopravní značky stejného významu, a to v provedení buď jako proměnná nebo stálá. Pro experiment byla vybrána dopravní značka upravující nejvyšší dovolenou rychlost na komunikaci č. II/430 v blízkosti křižovatky se silnicí I/50 nedaleko obce Holubice. Srovnání míry respektování obou typů značení bylo založeno na podrobném měření rychlostí vozidel. Z naměřených hodnot vyplývá, že stejně jako v předchozích obdobných experimentech bylo proměnné dopravní značení s nespojitým LED zobrazením řidiči nákladních vozidel respektováno lépe a procento řidičů překračujících nejvyšší dovolenou rychlost v porovnání se stálou dopravní značkou bylo nižší.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Respect of Variable and Permanent Road Signs by Truck Drivers
Popis výsledku anglicky
In the current years, the freight carriage output keeps rising. With this phonomenon the rising of freight cars at Czech roads as well as the need of new their traffic accidents modes of prevention attesting are connected. The Transport Research Centre (CDV) therefore has prepared a study comparing the freight cars drivers reactions on traffic signs of the same value made either as a variable or a steady device. As an experiment th speed limit sign at a second-class road section in the vicinity of a first-class road section close to Holubice locality was chosen. The size of respecting both types of signing comparison was based on detailed car speed measuring. As a consequence of measured values it got outeaqually as at previous similar experiments - the variable sign with a discontinuous LED picture was respected by freight cars drivers better and the number of drivers surpassing the maximum speed permit compared with the steady sign was lower.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
79
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
105-109
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—