Kapacitní porovnání kosodélné křižovatky a nekonvenční kosodélné křižovatky s dvojitým křížením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000017" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kapacitní porovnání kosodélné křižovatky a nekonvenční kosodélné křižovatky s dvojitým křížením
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje příklad praktického využití mikrosimulace při představení v ČR doposud nevyužívaného typu nekonvenční mimoúrovňové křižovatky. Hlavním cílem je kapacitní porovnání klasické kosodélné mimoúrovňové křižovatky s kosodélnou křižovatkou s dvojitým křížením pomocí mikrosimulačního nástroje. Byly namodelovány konvenční i nekonvenční kosodélné křižovatky a pomocí mikrosimulace byly provedeny kapacitní posudky obou křižovatek na třech různých předdefinovaných scénářích směrování dopravy v křižovatce a s rostoucím dopravním zatížením. U všech třech scénářů směrování dopravy byla zjištěna vyšší kapacita právě u nekonvenční křižovatky, konkrétně o přibližně 60 %, 30 % a 70 % podle jednotlivých scénářů. Nekonvenční kosodélná křižovatka vykazuje největší nárůsty kapacity v případě silného zatížení odbočujících vozidel na rampách, zejména u levých odbočení, nicméně výrazný nárůst kapacity byl prokázán u všech třech modelovaných scénářů.
Název v anglickém jazyce
Compare the capacity of a conventional diamond interchange with diverging diamond interchange
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is an example of the practical use of microsimulation in introducing the unused unconventional interchange in the Czech Republic. The main goal was to compare the capacity of a conventional diamond interchange with diverging diamond interchange using a microsimulation tool. Both conventional and diverging diamond interchanges were modeled and capacity assessments of both intersections were performed by microsimulation on three different predefined traffic routing scenarios on the interchange and with increasing traffic load. For all three transport routing scenarios, higher capacity was found at the unconventional intersection, specifically approximately 60%, 30% and 70% higher according to the different scenarios. The diverging diamond interchange shows the highest increases in capacity in the event of a heavy load of turning vehicles on ramps, especially in left turning, however a significant increase in capacity was proved for all of three model scenarios.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
134-139
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—