Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kapacitní porovnání kosodélné křižovatky a nekonvenční kosodélné křižovatky s dvojitým křížením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000017" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kapacitní porovnání kosodélné křižovatky a nekonvenční kosodélné křižovatky s dvojitým křížením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje příklad praktického využití mikrosimulace při představení v ČR doposud nevyužívaného typu nekonvenční mimoúrovňové křižovatky. Hlavním cílem je kapacitní porovnání klasické kosodélné mimoúrovňové křižovatky s kosodélnou křižovatkou s dvojitým křížením pomocí mikrosimulačního nástroje. Byly namodelovány konvenční i nekonvenční kosodélné křižovatky a pomocí mikrosimulace byly provedeny kapacitní posudky obou křižovatek na třech různých předdefinovaných scénářích směrování dopravy v křižovatce a s rostoucím dopravním zatížením. U všech třech scénářů směrování dopravy byla zjištěna vyšší kapacita právě u nekonvenční křižovatky, konkrétně o přibližně 60 %, 30 % a 70 % podle jednotlivých scénářů. Nekonvenční kosodélná křižovatka vykazuje největší nárůsty kapacity v případě silného zatížení odbočujících vozidel na rampách, zejména u levých odbočení, nicméně výrazný nárůst kapacity byl prokázán u všech třech modelovaných scénářů.

  • Název v anglickém jazyce

    Compare the capacity of a conventional diamond interchange with diverging diamond interchange

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is an example of the practical use of microsimulation in introducing the unused unconventional interchange in the Czech Republic. The main goal was to compare the capacity of a conventional diamond interchange with diverging diamond interchange using a microsimulation tool. Both conventional and diverging diamond interchanges were modeled and capacity assessments of both intersections were performed by microsimulation on three different predefined traffic routing scenarios on the interchange and with increasing traffic load. For all three transport routing scenarios, higher capacity was found at the unconventional intersection, specifically approximately 60%, 30% and 70% higher according to the different scenarios. The diverging diamond interchange shows the highest increases in capacity in the event of a heavy load of turning vehicles on ramps, especially in left turning, however a significant increase in capacity was proved for all of three model scenarios.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    134-139

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus