Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodické doporučení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F23%3A10001799" target="_blank" >RIV/44994575:_____/23:10001799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodické doporučení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodické doporučení se zaměřuje na potenciální využití nepoužívaných nekonvenčních úprav křižovatek v ČR, které vedou ke zvýšení jejich kapacity, snížení doby zdržení při průjezdu křižovatkou a tím i snížení emisí škodlivin produkovaných silniční dopravou v jejich prostoru i okolí. Pro realizaci výzkumu byly v rámci ČR vytipovány lokality pro realizaci a vyhodnocení průzkumů na kapacitně nevyhovujících křižovatkách, pro něž byla navržena úprava bez rozšiřování stavebního záboru křižovatky v rámci zastavěného území, tj. s využitím stávajícího prostoru, nebo jen s minimálním dílčím rozšířením tak, aby se zvýšila jejich propustnost a tím se snížily emise. Pro celkové posouzení kapacity a efektivity stávajícího stavu a nekonvenčních úprav bylo využito mikrosimulačního nástroje. Pro výpočet emisí ze silniční dopravy byl použit software pro emisní modelování, schválený legislativou ČR.Metodické doporučení představuje komplexní příručku, která obsahuje specifikace jednotlivých alternativních nekonvenčních křižovatek pro aplikaci na silnicích v ČR. U jednotlivých typů křižovatek je definováno, za jakých podmínek je vhodné realizovat nové typy křižovatek, také je specifikováno stavební uspořádání těchto křižovatek a jejich částečných variant, řízení dopravy i s doporučeným signálním plánem včetně specifických podmínek pro jeho tvorbu, určení maximální kapacity a srovnání s ekvivalentní konvenční křižovatkou pro různé zatěžovací scénáře intenzit dopravy.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodological recommendations

  • Popis výsledku anglicky

    The methodological recommendation focuses on the potential use of unused unconventional modifications of intersections in the Czech Republic, which lead to an increase in their capacity, a reduction in the time of delay when passing through the intersection and thus a reduction in the emissions of pollutants produced by road traffic in their area and surroundings. For the implementation of the research, sites were selected within the Czech Republic for the implementation and evaluation of surveys at capacity-inefficient intersections, for which modifications were proposed without expanding the construction footprint of the intersection within the built-up area, i.e. using the existing space, or with only a minimal partial expansion so as to increase their throughput and thus reduce emissions. A microsimulation tool was used to assess the overall capacity and effectiveness of the existing condition and unconventional treatments. Emission modelling software approved by the Czech legislation was used to calculate emissions from road transport.The methodological recommendation is a comprehensive guide that includes specifications of each alternative unconventional intersection for application on roads in the Czech Republic. For each type of intersection it defines under which conditions it is appropriate to implement new types of intersections, it also specifies the construction layout of these intersections and their partial variants, traffic management with recommended signal plan including specific conditions for its design, determination of maximum capacity and comparison with an equivalent conventional intersection for different traffic volume loading scenarios.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000056" target="_blank" >CK01000056: Výzkum vhodných úprav křižovatek ve vztahu ke kapacitě a environmentálním dopadům</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů