Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití systému PULSE při měření a hodnocení hlučnosti obrusných vrstev vozovek dle TP 259

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000035" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití systému PULSE při měření a hodnocení hlučnosti obrusných vrstev vozovek dle TP 259

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V případě silniční infrastruktury má hluk způsobený vozidly řadu zdrojů, přičemž jedním z těchto zdrojů je hluk vznikající na styku pneumatiky a povrchu obrusné vrstvy vozovky. V České republice se dosud v omezené míře používá aplikace technologií asfaltových vrstev snižujících hlučnost, přičemž tyto technologie mají svá specifika, přednosti, ale i omezující podmínky. Akustická životnost obrusné vrstvy se sníženou hlučností je charakterizována jako období, během kterého sledovaný typ obrusné vrstvy dosahuje oproti stanovené referenční hodnotě zlepšení akustického útlumu. V současné době existuje jednoznačný postup, definovaný v TP 259, jak tyto rozvíjející se technologie nových obrusných vrstev se sníženou hlučností hodnotit, monitorovat i dlouhodobě nezávisle posuzovat z hlediska vývoje akustické charakterizace a to včetně posouzení prováděné údržby.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of the PULSE system during the noise measurement and evaluation of wearing layers according to TP 259

  • Popis výsledku anglicky

    Regarding the road infrastructure, noise produced by vehicles has a number of sources, and one of these sources is noise that is generated at the interface of a tyre and road wearing course. In the Czech Republic, a technology of application of asphalt layers reducing noise level is still used in a limited extent. However, these technologies have their specific characteristics, advantages, but also drawbacks. Acoustic life span of a low-noise wearing course is characterized as a period during which the monitored type of wearing course reaches acoustic reduction in comparison to the reference value. There is currently a clear procedure, defined in TP 259, how to assess, monitor, regularly maintain, and perform long-term independent evaluation of these emerging technologies of new wearing courses in terms of the acoustic characterization trends.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50704 - Environmental sciences (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Rozvoj území s využitím nízkohlučných vozovek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů