Využití systému PULSE při měření a hodnocení hlučnosti obrusných vrstev vozovek dle TP 259
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000035" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití systému PULSE při měření a hodnocení hlučnosti obrusných vrstev vozovek dle TP 259
Popis výsledku v původním jazyce
V případě silniční infrastruktury má hluk způsobený vozidly řadu zdrojů, přičemž jedním z těchto zdrojů je hluk vznikající na styku pneumatiky a povrchu obrusné vrstvy vozovky. V České republice se dosud v omezené míře používá aplikace technologií asfaltových vrstev snižujících hlučnost, přičemž tyto technologie mají svá specifika, přednosti, ale i omezující podmínky. Akustická životnost obrusné vrstvy se sníženou hlučností je charakterizována jako období, během kterého sledovaný typ obrusné vrstvy dosahuje oproti stanovené referenční hodnotě zlepšení akustického útlumu. V současné době existuje jednoznačný postup, definovaný v TP 259, jak tyto rozvíjející se technologie nových obrusných vrstev se sníženou hlučností hodnotit, monitorovat i dlouhodobě nezávisle posuzovat z hlediska vývoje akustické charakterizace a to včetně posouzení prováděné údržby.
Název v anglickém jazyce
Use of the PULSE system during the noise measurement and evaluation of wearing layers according to TP 259
Popis výsledku anglicky
Regarding the road infrastructure, noise produced by vehicles has a number of sources, and one of these sources is noise that is generated at the interface of a tyre and road wearing course. In the Czech Republic, a technology of application of asphalt layers reducing noise level is still used in a limited extent. However, these technologies have their specific characteristics, advantages, but also drawbacks. Acoustic life span of a low-noise wearing course is characterized as a period during which the monitored type of wearing course reaches acoustic reduction in comparison to the reference value. There is currently a clear procedure, defined in TP 259, how to assess, monitor, regularly maintain, and perform long-term independent evaluation of these emerging technologies of new wearing courses in terms of the acoustic characterization trends.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50704 - Environmental sciences (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Rozvoj území s využitím nízkohlučných vozovek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů