Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv vodorovného dopravního značení na volbu jízdní stopy řidičů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000089" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.silnicnikonference.cz/sbornik/" target="_blank" >https://www.silnicnikonference.cz/sbornik/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv vodorovného dopravního značení na volbu jízdní stopy řidičů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem pilotní studie bylo vytvořit postupy a technická / softwarová řešení pro sběr dat potřebných pro analýzu vlivu VDZ. Hlavním cílem bylo vyhodnotit chování řidičů při průjezdu směrovými oblouky malých poloměrů (R ≤ 200 m) ve vztahu k provedenému vodorovnému dopravnímu značení (VDZ) na dané komunikaci. V rámci této pilotní studie bylo sledováno chování řidičů na silnici bez VDZ, které bylo následně porovnáváno s chováním řidičů po vyznačení pouze podélné čáry přerušované (dělicí čáry) na vozovce resp. vyznačením pouze okrajů vozovky vodicími čarami.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of road marking on the choice of drivers' track

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the pilot study was to develop procedures and technical / software solutions to collect the data needed to analyze the impact of road mark. The main objective was to evaluate the behavior of drivers when driving through directional curves of small radius (R ≤ 200 m) in relation to the performed horizontal road marking on the given road. In this pilot study the behavior of drivers on the road without road mark was monitored, which was subsequently compared with the behavior of drivers after marking only the long dashed line (dividing lines) on the road respectively.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů