Rizikoví účastníci v silničním provozu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000143" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000143 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rizikoví účastníci v silničním provozu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem byla detailní analýza dopravních nehod zejména s ohledem na rizikové aspekty vyplývající z dopravní nehodovosti, resp. s cílem detailně analyzovat vybrané rizikové účastníky dopravních nehod. Opatření a aktivity by měly být zaměřeny primárně na negativní vývoj dílčích cílů Národní strategie bezpečnosti silničního provozu. Mezi rizikové dílčí cíle, tedy dílčí cíle s nejvyšším nárůstem vážně zraněných, patří zejména: chodci, motocyklisté, cyklisté. Realizována byla detailní analýza vybraných rizikových faktorů přispívajících ke vzniku nehod těchto účastníků silničního provozu. Analyzován byl mechanismus vzniku nehodového děje, nejčetnější nebo nejrizikovější typy dopravních nehod s účastí zranitelných účastníků a zejména faktory a příčiny přispívající ke vzniku nehod – ať už z pohledu selhání zranitelného účastníka provozu nebo jeho kolizního oponenta. Na základě získaných výstupů lze vydefinovat rovněž některé rizikové aspekty, kterým by měla být věnována pozornost v rámci vzdělávání, komunikačních kampaní a dalších preventivních aktivit v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Výstupy projektu mají celospolečenský význam a budou dále využívány SO BESIP (např. kampaň LIMIT).
Název v anglickém jazyce
Risky road users
Popis výsledku anglicky
The aim was a detailed analysis of traffic accidents, especially with regard to risk aspects arising from traffic accidents, respectively. with the aim to analyze in detail the selected risk participants in traffic accidents. Measures and activities should focus primarily on the negative development of partial goals of the National Road Safety Strategy. The risk sub-targets, ie the sub-targets with the highest increase in seriously injured, include in particular: pedestrians, motorcyclists, cyclists. A detailed analysis of selected risk factors contributing to the occurrence of accidents of these road users was carried out. The mechanism of accident occurrence, the most frequent or the most risky types of traffic accidents with the participation of vulnerable participants and the factors and causes contributing to the occurrence of accidents - whether from the point of view of failure of the vulnerable traffic participant or its collision opponent were analyzed. On the basis of the obtained outputs, it is also possible to define some of the risk aspects that should be addressed in education, communication campaigns and other preventive activities in the field of road safety. Project outputs are of social importance and will be further used by SO BESIP (eg LIMIT campaign).
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
81
Místo vydání
Brno
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—