Jak ovlivňuje vodorovné dopravní značení jízdu ve směrovém oblouku?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000046" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=7-8" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=7-8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak ovlivňuje vodorovné dopravní značení jízdu ve směrovém oblouku?
Popis výsledku v původním jazyce
Ve směrových obloucích na dvoupruhových směrově nerozdělených silnicích se používají různé formy vodorovného dopravního značení, bez znalosti jeho skutečného vlivu na chování řidičů. Cílem studie bylo zaplnění této mezery prostřednictvím pilotního vyhodnocení vlivu dělicí čáry a vodicích čar na rychlost a trajektorii jízdy v šesti směrových obloucích. Data byla získána z kalibrovaného videozáznamu ve stavu před a po realizaci vodorovného dopravního značení. Z výsledků vyplynul pokles rychlosti u dělicí čáry i vodicích čar. U trajektorie byly výsledky rozdílné: zatímco u dělicí čáry se jízdní stopa posunula k okraji vozovky, v případě vodicích čar se stopa posunula ke středu vozovky.
Název v anglickém jazyce
How does road marking in horizontal curves influence driving behaviour?
Popis výsledku anglicky
In horizontal curves on two-lane undivided rural roads various road markings are used without knowledge of its real impact on driving behaviour. The study objective was to fill this gap by pilot assessment of centreline and edgelines effect on speed and trajectories in six curves. Data were obtained from calibrated video recordings in periods before and after application of road marking. The results indicated that speeds decreased in both edgeline and centreline applications; regarding lateral positions, the edgelines were associated with shifting the driving trajectories towards the centre of the road, and the centrelines were associated with shifting the driving trajectories towards the road edges.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
7-8
Číslo periodika v rámci svazku
81
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
189-192
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—