Visual analysis of vehicle trajectories for determining cross-sectional load density
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000090" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000090 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26230/19:PU134162
Výsledek na webu
<a href="https://tots.upol.cz/artkey/tot-201901-0006_visual-analysis-of-vehicle-trajectories-for-determining-cross-sectional-load-density.php" target="_blank" >https://tots.upol.cz/artkey/tot-201901-0006_visual-analysis-of-vehicle-trajectories-for-determining-cross-sectional-load-density.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tots.2019.002" target="_blank" >10.5507/tots.2019.002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visual analysis of vehicle trajectories for determining cross-sectional load density
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this work was to analyze the behavior of drivers on third class roads with and without horizontal lane marking. The roads have low traffic volume, and therefore a conventional short-term study would not be able to provide enough data. We used recording devices for long-term (weeks) recording of the traffic and designed a system for analyzing the trajectories of the vehicles by means of computer vision. We collected a dataset at 6 distinct locations, containing 1 010 hours of day-time video. In this dataset, we tracked over 12 000 cars and analyzed their trajectories. The results show that the selected approach is functional and provides information that would be difficult to mine otherwise. After application of the horizontal markings, the drivers slowed down and shifted slightly towards the outer side of the curve.
Název v anglickém jazyce
Visual analysis of vehicle trajectories for determining cross-sectional load density
Popis výsledku anglicky
The goal of this work was to analyze the behavior of drivers on third class roads with and without horizontal lane marking. The roads have low traffic volume, and therefore a conventional short-term study would not be able to provide enough data. We used recording devices for long-term (weeks) recording of the traffic and designed a system for analyzing the trajectories of the vehicles by means of computer vision. We collected a dataset at 6 distinct locations, containing 1 010 hours of day-time video. In this dataset, we tracked over 12 000 cars and analyzed their trajectories. The results show that the selected approach is functional and provides information that would be difficult to mine otherwise. After application of the horizontal markings, the drivers slowed down and shifted slightly towards the outer side of the curve.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions on Transport Sciences
ISSN
1802-9876
e-ISSN
—
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
50-57
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—