The Comparison of 3D and 2D Measurement Techniques Used for the Analysis of Vehicle Deformation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000050" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000050 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26610/20:PU136892
Výsledek na webu
<a href="https://www.insticc.org/node/TechnicalProgram/vehits/2020/presentationDetails/93536" target="_blank" >https://www.insticc.org/node/TechnicalProgram/vehits/2020/presentationDetails/93536</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0009353601950202" target="_blank" >10.5220/0009353601950202</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Comparison of 3D and 2D Measurement Techniques Used for the Analysis of Vehicle Deformation
Popis výsledku v původním jazyce
As one of the main assumptions for the accident analysis has been detailed information about vehicle deformation. The precise deformation depth allows to quantify deformation energy and related impact speed. The aim of this paper has been the comparison of two selected methods used for the determination of deformation depth. For the purpose of this paper were selected top-view photography as basic and cheap method and 3D scanning as modern and advanced method. Different vehicles and 2 basic types of damage - frontal and side impact - were chosen for the analysis. Also, the different range of vehicle deformation depth were selected. On the basis of obtained results is possible to determine the applicability of these methods, their advantages and limitations.
Název v anglickém jazyce
The Comparison of 3D and 2D Measurement Techniques Used for the Analysis of Vehicle Deformation
Popis výsledku anglicky
As one of the main assumptions for the accident analysis has been detailed information about vehicle deformation. The precise deformation depth allows to quantify deformation energy and related impact speed. The aim of this paper has been the comparison of two selected methods used for the determination of deformation depth. For the purpose of this paper were selected top-view photography as basic and cheap method and 3D scanning as modern and advanced method. Different vehicles and 2 basic types of damage - frontal and side impact - were chosen for the analysis. Also, the different range of vehicle deformation depth were selected. On the basis of obtained results is possible to determine the applicability of these methods, their advantages and limitations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 6th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems
ISBN
978-989-758-419-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
195-202
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Portugal
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000615961700020