Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Comparison of 3D and 2D Measurement Techniques Used for the Analysis of Vehicle Deformation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000050" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000050 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26610/20:PU136892

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.insticc.org/node/TechnicalProgram/vehits/2020/presentationDetails/93536" target="_blank" >https://www.insticc.org/node/TechnicalProgram/vehits/2020/presentationDetails/93536</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0009353601950202" target="_blank" >10.5220/0009353601950202</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Comparison of 3D and 2D Measurement Techniques Used for the Analysis of Vehicle Deformation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As one of the main assumptions for the accident analysis has been detailed information about vehicle deformation. The precise deformation depth allows to quantify deformation energy and related impact speed. The aim of this paper has been the comparison of two selected methods used for the determination of deformation depth. For the purpose of this paper were selected top-view photography as basic and cheap method and 3D scanning as modern and advanced method. Different vehicles and 2 basic types of damage - frontal and side impact - were chosen for the analysis. Also, the different range of vehicle deformation depth were selected. On the basis of obtained results is possible to determine the applicability of these methods, their advantages and limitations.

  • Název v anglickém jazyce

    The Comparison of 3D and 2D Measurement Techniques Used for the Analysis of Vehicle Deformation

  • Popis výsledku anglicky

    As one of the main assumptions for the accident analysis has been detailed information about vehicle deformation. The precise deformation depth allows to quantify deformation energy and related impact speed. The aim of this paper has been the comparison of two selected methods used for the determination of deformation depth. For the purpose of this paper were selected top-view photography as basic and cheap method and 3D scanning as modern and advanced method. Different vehicles and 2 basic types of damage - frontal and side impact - were chosen for the analysis. Also, the different range of vehicle deformation depth were selected. On the basis of obtained results is possible to determine the applicability of these methods, their advantages and limitations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0064" target="_blank" >ED2.1.00/03.0064: Dopravní VaV centrum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 6th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems

  • ISBN

    978-989-758-419-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    195-202

  • Název nakladatele

    SciTePress

  • Místo vydání

    Portugal

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000615961700020