Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case Study - Single Vehicle Rollover Accidents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000055" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/339724054_Case_Study_-_Single_Vehicle_Rollover_Accidents" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/339724054_Case_Study_-_Single_Vehicle_Rollover_Accidents</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case Study - Single Vehicle Rollover Accidents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vehicle crashes with multiple rollover involved belong to most severe kind of traffic accidents. Even with relatively low speed at the beginning of the rollover crash, there is often present the substantial deformation of the vehicle, especially of the roof. This is often the cause of severe injuries even in case of belted vehicle occupants. During the crash reconstruction, one of the main tasks is to determine speed at the beginning of the accident event. This case study presents one of the possible methods of calculating speed at the start of rollover, based on evidence documented at crash scene. There are two real traffic accidents presented in this paper, both caused by vehicle stability loss, followed by driving off the road. In both cases vehicles rolled over after leaving the road, alongside their longitudinal axes. Based on CzIDAS database, most common injuries in Czech Republic during vehicle rollover are head, spine and thorax injuries.

  • Název v anglickém jazyce

    Case Study - Single Vehicle Rollover Accidents

  • Popis výsledku anglicky

    Vehicle crashes with multiple rollover involved belong to most severe kind of traffic accidents. Even with relatively low speed at the beginning of the rollover crash, there is often present the substantial deformation of the vehicle, especially of the roof. This is often the cause of severe injuries even in case of belted vehicle occupants. During the crash reconstruction, one of the main tasks is to determine speed at the beginning of the accident event. This case study presents one of the possible methods of calculating speed at the start of rollover, based on evidence documented at crash scene. There are two real traffic accidents presented in this paper, both caused by vehicle stability loss, followed by driving off the road. In both cases vehicles rolled over after leaving the road, alongside their longitudinal axes. Based on CzIDAS database, most common injuries in Czech Republic during vehicle rollover are head, spine and thorax injuries.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů