Manuál doporučených rizikových scénářů, procesu výcviku a evaluace řidičů IZS na řidičském simulátoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000034" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Manuál doporučených rizikových scénářů, procesu výcviku a evaluace řidičů IZS na řidičském simulátoru
Popis výsledku v původním jazyce
Tento manuál vychází z pilotních jízd příslušníků HZS JmK, které absolvovali na řidičském simulátoru. V rámci projektu byly zjištěny požadované vlastnosti výcviku na simulátoru ze strany strojníků HZS a ve spojení s poznatky získanými z pilotních jízd lze vytvořit konkrétní výcvikový program odrážející reálné potřeby strojníků HZS s cílem zlepšení řízení hasičských vozů jak v běžném provozu, tak v krizových situacích. Navrhnuté scénáře lze do určité míry modifikovat dle požadavků ze strany hasičského záchranného sboru. Budoucí výzkum lze zaměřit na ověření získaných poznatků a ověření konkrétního výcvikového programu, který se vyvaruje limitů provedených pilotních jízd. Hlavním přínosem výcviku na simulátoru je dle výzkumného týmu možnost simulace reálných nehod příslušníků HZS se záznamem a následným vyhodnocením řidičského chování. Výsledkem může být mimo jiné i návrh optimálního chování řidičů, které by vedlo k minimalizaci následků nehod v praxi řidiče HZS.
Název v anglickém jazyce
Manual of recommended risk scenarios, training process and evaluation of IZS drivers on the driving simulator
Popis výsledku anglicky
This manual is based on the pilot rides of members of the HZS JmK, which they completed on a driving simulator. As part of the project, the required characteristics of simulator training by HZS engineers were identified, and in connection with the knowledge gained from pilot runs, a specific training program reflecting the real needs of HZS engineers can be created with the aim of improving the control of fire engines both in normal operation and in crisis situations. The proposed scenarios can be modified to a certain extent according to the requirements of the fire and rescue service. Future research can be focused on verifying the knowledge gained and verifying a specific training program that avoids the limitations of pilot runs. According to the research team, the main benefit of training on the simulator is the possibility of simulating real accidents of HZS members with recording and subsequent evaluation of driving behavior. Among other things, the result can be a proposal for optimal behavior of drivers, which would lead to the minimization of the consequences of accidents in the practice of HZS drivers.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000140" target="_blank" >TL02000140: Zvýšení akceschopnosti jednotek HZS Jihomoravského kraje - využití řidičského simulátoru nákladního vozidla při výzkumu, výcviku a evaluaci řidičského chování během řízení vozidel HZS s aktivním modrým majákem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
34
Místo vydání
Brno
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—