Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001834" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001834 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Materiál &quot;Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci&quot; prezentuje mapy hlučnosti povrchů komunikace jednotlivých úseků dálnice D1 před a po modernizaci. Data byla sbírána v několika výzkumných projektech dynamickou metodou měření CPX. Jedná se konkrétně o následující mapové sady. Reálný stav hlučnosti části dálnice D1 před zahájením modernizace v roce 2013, rozdílové mapa hlučnosti před modernizací pro rok 2013 a 1 rok po modernizaci, a to v rozmezí po 1 dB a po 2 dB a rozdílové mapa hlučnosti před modernizací 2013 ke stavu k roku 2023, v rozmezí 1 dB a 2 dB.

  • Název v anglickém jazyce

    Map of Noise Surfaces of the D1 Road Before and After Modernization

  • Popis výsledku anglicky

    The material &quot;Map of Noise Surfaces of the D1 Road Before and After Modernization&quot; presents maps of the noise levels of road surfaces of individual sections of the D1 motorway before and after the modernization. The data were collected in several research projects using the dynamic CPX measurement method. Specifically, these are the following map sets. The real noise level of a part of the D1 motorway before the start of the modernisation in 2013, the difference noise map before the modernisation for 2013 and 1 year after the modernisation, in the range of 1 dB and 2 dB and the difference noise map before the modernisation in 2013 to the situation in 2023, in the range of 1 dB and 2 dB.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    1836

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    Ředitelství silnic a dálnic ČR, Ing. Radek Kropelnický, předávací protokol ze dne 12. 4. 2024. Komplexní analýza historických surových dat z provedených měření z let 2013–2023 pořízených během výzkumných prací z různých VaV projektů - navazuje na dílčí mapy projektu KLAS. Vzniklé mapy Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. předává Ředitelství silnic a dálnic ČR v souladu se závěry kontrolního dne na Ministerstvu dopravy ze dne 19.3.2024. Předán výsledek: • KŘIVÁNEK, V., a kol. Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci, Specializovaná mapa s odborným obsahem. Brno: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., 2024, 24 s. ISBN 978-80-88655-13-8. Mimo to jsou separátně předány samotné mapové výstupy ve formátu .png (obrázek velikosti 14033x9925 px, 600 dpi) a ve formátu škálovatelné vektorové grafiky .svg (vektorový obrázek, 600 dpi). Konkrétně se jedná o mapové výstupy: • Mapa reálného stavu hlučnosti části dálnice D1 před zahájením modernizace v roce 2013, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a po rekonstrukci 1 rok od uvedení do provozu, po 1 dB, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a po rekonstrukci 1 rok od uvedení do provozu, po 2 dB, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a 2023, po 1 dB, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a 2023, po 2 dB.

  • Ekonomické parametry

    Výsledek nebude primárně komerčně využíván. Vysoká celospolečenská relevance – je možné při měřeních v dalších letech výsledky srovnávat s výchozím akustickým stavem po modernizaci D1 a sledovat tak probíhající akustické změny. Hlavním přínosem této závěrečné sady mapových sad k modernizaci D1 je provedená kompletní a komplexní analýza akustického stavu povrchu dálnice D1 před započetím vlastní modernizace v roce 2013, obrázek 1. Je tak možné zcela jednoznačně, průkazně i názorně doložit, jak se změnil stav bezprostředně po modernizaci, obrázek 2 a 3, respektive jak se změnila hlučnost po deseti letech, tj. před modernizací k současné době (rok 2023), obrázek 4 a 5. Výsledná sada odborných specializovaných map představuje vizualizaci jednotného komplexního zpracování rozsáhlých dílčích dat, která byla zpracována v rámci několika výzkumných projektů v průběhu této modernizace a byla zpracována na žádost ŘSD a MD.

  • Označení certifikačního orgánu

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů