Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10001834" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10001834 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci
Popis výsledku v původním jazyce
Materiál "Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci" prezentuje mapy hlučnosti povrchů komunikace jednotlivých úseků dálnice D1 před a po modernizaci. Data byla sbírána v několika výzkumných projektech dynamickou metodou měření CPX. Jedná se konkrétně o následující mapové sady. Reálný stav hlučnosti části dálnice D1 před zahájením modernizace v roce 2013, rozdílové mapa hlučnosti před modernizací pro rok 2013 a 1 rok po modernizaci, a to v rozmezí po 1 dB a po 2 dB a rozdílové mapa hlučnosti před modernizací 2013 ke stavu k roku 2023, v rozmezí 1 dB a 2 dB.
Název v anglickém jazyce
Map of Noise Surfaces of the D1 Road Before and After Modernization
Popis výsledku anglicky
The material "Map of Noise Surfaces of the D1 Road Before and After Modernization" presents maps of the noise levels of road surfaces of individual sections of the D1 motorway before and after the modernization. The data were collected in several research projects using the dynamic CPX measurement method. Specifically, these are the following map sets. The real noise level of a part of the D1 motorway before the start of the modernisation in 2013, the difference noise map before the modernisation for 2013 and 1 year after the modernisation, in the range of 1 dB and 2 dB and the difference noise map before the modernisation in 2013 to the situation in 2023, in the range of 1 dB and 2 dB.
Klasifikace
Druh
N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
1836
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Ředitelství silnic a dálnic ČR, Ing. Radek Kropelnický, předávací protokol ze dne 12. 4. 2024. Komplexní analýza historických surových dat z provedených měření z let 2013–2023 pořízených během výzkumných prací z různých VaV projektů - navazuje na dílčí mapy projektu KLAS. Vzniklé mapy Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. předává Ředitelství silnic a dálnic ČR v souladu se závěry kontrolního dne na Ministerstvu dopravy ze dne 19.3.2024. Předán výsledek: • KŘIVÁNEK, V., a kol. Mapa hlučnosti povrchů vozovky D1 před a po modernizaci, Specializovaná mapa s odborným obsahem. Brno: Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., 2024, 24 s. ISBN 978-80-88655-13-8. Mimo to jsou separátně předány samotné mapové výstupy ve formátu .png (obrázek velikosti 14033x9925 px, 600 dpi) a ve formátu škálovatelné vektorové grafiky .svg (vektorový obrázek, 600 dpi). Konkrétně se jedná o mapové výstupy: • Mapa reálného stavu hlučnosti části dálnice D1 před zahájením modernizace v roce 2013, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a po rekonstrukci 1 rok od uvedení do provozu, po 1 dB, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a po rekonstrukci 1 rok od uvedení do provozu, po 2 dB, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a 2023, po 1 dB, Rozdílová mapa hlučnosti povrchu komunikace části dálnice D1 před rekonstrukcí pro rok 2013 a 2023, po 2 dB.
Ekonomické parametry
Výsledek nebude primárně komerčně využíván. Vysoká celospolečenská relevance – je možné při měřeních v dalších letech výsledky srovnávat s výchozím akustickým stavem po modernizaci D1 a sledovat tak probíhající akustické změny. Hlavním přínosem této závěrečné sady mapových sad k modernizaci D1 je provedená kompletní a komplexní analýza akustického stavu povrchu dálnice D1 před započetím vlastní modernizace v roce 2013, obrázek 1. Je tak možné zcela jednoznačně, průkazně i názorně doložit, jak se změnil stav bezprostředně po modernizaci, obrázek 2 a 3, respektive jak se změnila hlučnost po deseti letech, tj. před modernizací k současné době (rok 2023), obrázek 4 a 5. Výsledná sada odborných specializovaných map představuje vizualizaci jednotného komplexního zpracování rozsáhlých dílčích dat, která byla zpracována v rámci několika výzkumných projektů v průběhu této modernizace a byla zpracována na žádost ŘSD a MD.
Označení certifikačního orgánu
—
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů