Noise maps of D1 Motorway
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10002045" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10002045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.journalakustika.com/index.php/akustika/article/view/163" target="_blank" >https://www.journalakustika.com/index.php/akustika/article/view/163</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Noise maps of D1 Motorway
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is dealing with the issue of D1 motorway surface(s) modernisation from the noise point of view. The surfaces of the individual sections were consecutively and longterm measured by the CPX method. The four analytical maps of the D1 road surface noise 1) before modernisation (year 2013); 2) after the modernisation (one year after the road section was put into operation); 3) difference map of noise before and after the modernisation; and 4) noise map in 2022 are the results. The analyses and measurement results show that the original assumption of the Road and Motorway Directorate – 2 dB reduction in average noise level after modernisation – has been significantly exceeded. It has also been demonstrated that D1, after the modernisation, had a lower average noise level than the reference (comparative) value specified in TKP 7. Reference value is based on long-term measurements of similar surfaces throughout the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Noise maps of D1 Motorway
Popis výsledku anglicky
This paper is dealing with the issue of D1 motorway surface(s) modernisation from the noise point of view. The surfaces of the individual sections were consecutively and longterm measured by the CPX method. The four analytical maps of the D1 road surface noise 1) before modernisation (year 2013); 2) after the modernisation (one year after the road section was put into operation); 3) difference map of noise before and after the modernisation; and 4) noise map in 2022 are the results. The analyses and measurement results show that the original assumption of the Road and Motorway Directorate – 2 dB reduction in average noise level after modernisation – has been significantly exceeded. It has also been demonstrated that D1, after the modernisation, had a lower average noise level than the reference (comparative) value specified in TKP 7. Reference value is based on long-term measurements of similar surfaces throughout the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000121" target="_blank" >CK02000121: Stanovení hodnot klasifikačních stupňů pro hodnocení hlučnosti povrchů vozovek v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Akustika
ISSN
1801-9064
e-ISSN
—
Svazek periodika
47
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
28-36
Kód UT WoS článku
001408728200003
EID výsledku v databázi Scopus
—