Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Noise maps of D1 Motorway

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F24%3A10002045" target="_blank" >RIV/44994575:_____/24:10002045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.journalakustika.com/index.php/akustika/article/view/163" target="_blank" >https://www.journalakustika.com/index.php/akustika/article/view/163</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Noise maps of D1 Motorway

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is dealing with the issue of D1 motorway surface(s) modernisation from the noise point of view. The surfaces of the individual sections were consecutively and longterm measured by the CPX method. The four analytical maps of the D1 road surface noise 1) before modernisation (year 2013); 2) after the modernisation (one year after the road section was put into operation); 3) difference map of noise before and after the modernisation; and 4) noise map in 2022 are the results. The analyses and measurement results show that the original assumption of the Road and Motorway Directorate – 2 dB reduction in average noise level after modernisation – has been significantly exceeded. It has also been demonstrated that D1, after the modernisation, had a lower average noise level than the reference (comparative) value specified in TKP 7. Reference value is based on long-term measurements of similar surfaces throughout the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Noise maps of D1 Motorway

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is dealing with the issue of D1 motorway surface(s) modernisation from the noise point of view. The surfaces of the individual sections were consecutively and longterm measured by the CPX method. The four analytical maps of the D1 road surface noise 1) before modernisation (year 2013); 2) after the modernisation (one year after the road section was put into operation); 3) difference map of noise before and after the modernisation; and 4) noise map in 2022 are the results. The analyses and measurement results show that the original assumption of the Road and Motorway Directorate – 2 dB reduction in average noise level after modernisation – has been significantly exceeded. It has also been demonstrated that D1, after the modernisation, had a lower average noise level than the reference (comparative) value specified in TKP 7. Reference value is based on long-term measurements of similar surfaces throughout the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000121" target="_blank" >CK02000121: Stanovení hodnot klasifikačních stupňů pro hodnocení hlučnosti povrchů vozovek v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akustika

  • ISSN

    1801-9064

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    28-36

  • Kód UT WoS článku

    001408728200003

  • EID výsledku v databázi Scopus