Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kultura poskytování osobních sociálních služeb: případová studie Pečovatelské služby. Zpráva ze třetí fáze výzkumu.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F03%3A00006840" target="_blank" >RIV/45773009:_____/03:00006840 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kultura poskytování osobních sociálních služeb: případová studie Pečovatelské služby. Zpráva ze třetí fáze výzkumu.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva je rozdělena to tří kapitol. V první kapitole prezentujeme postoje představitelů místní autority k PS, jejich povědomí o koncepci a poslání, cílové skupině a fungování služby. Tato deskripce postojů a stanovisek představuje východisko pro následující kapitoly, které již mají analytický charakter. Druhá kapitola je věnována dilematům v přístupech ke klientům a vycházíme zde z předpokladu, že představitelé autority svými strategiemi či politikou mohou přímo i nepřímo, záměrně či bezděčně ovlivňovat, jaké přístupy uplatňují pracovníci PS vzhledem ke klientům. Stěžejní je však kapitola třetí, která je členěna podle tzv. napětí, tedy oblastí, kde by současná praxe poskytování PS mohla kolidovat s navrženými Standardy kvality sociálních služeb. Tato napětí byla detailně rozpracována a spolu s návrhy na řešení předložena k diskusi na odborném semináři, kterého se zúčastnili pracovníci PS z celé republiky. Ve třetí kapitole se snažíme rozkrýt roli zřizovatelů ve vztahu k uvedeným napětí

  • Název v anglickém jazyce

    The culture of personal social services provision: Social care service case study. A progress report on the third research stage.

  • Popis výsledku anglicky

    The report consists of three chapters. The first chapter gives an overview of the local authorities? attitudes towards the SCS, and their knowledge of the conception, the mission, the functioning and the target groups of the service. This description ofattitudes and views then lays the groundwork for the analytical chapters to follow. The second chapter is devoted to the dilemmas concerning approaches towards the clients. It proceeds from the assumption that representatives of local authorities are ina position to influence, by choosing certain strategies and policies, the approaches towards the clients adopted by the SCS?s personnel - whether this is done directly or indirectly, on purpose or unintentionally. The third chapter is of greatest importance. It is structured according to the so called ?tensions?, that is areas where the current practice of the service provision might collide with the proposed Standards of quality in social services. These tensions were analysed in detail

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    33

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Výzkumný ústav práce a sociálních věcí - výzkumné centrum Brno

  • Verze