Kultura poskytování osobních sociálních služeb: případová studie Pečovatelské služby. Zpráva ze třetí fáze výzkumu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F03%3A00006840" target="_blank" >RIV/45773009:_____/03:00006840 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kultura poskytování osobních sociálních služeb: případová studie Pečovatelské služby. Zpráva ze třetí fáze výzkumu.
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva je rozdělena to tří kapitol. V první kapitole prezentujeme postoje představitelů místní autority k PS, jejich povědomí o koncepci a poslání, cílové skupině a fungování služby. Tato deskripce postojů a stanovisek představuje východisko pro následující kapitoly, které již mají analytický charakter. Druhá kapitola je věnována dilematům v přístupech ke klientům a vycházíme zde z předpokladu, že představitelé autority svými strategiemi či politikou mohou přímo i nepřímo, záměrně či bezděčně ovlivňovat, jaké přístupy uplatňují pracovníci PS vzhledem ke klientům. Stěžejní je však kapitola třetí, která je členěna podle tzv. napětí, tedy oblastí, kde by současná praxe poskytování PS mohla kolidovat s navrženými Standardy kvality sociálních služeb. Tato napětí byla detailně rozpracována a spolu s návrhy na řešení předložena k diskusi na odborném semináři, kterého se zúčastnili pracovníci PS z celé republiky. Ve třetí kapitole se snažíme rozkrýt roli zřizovatelů ve vztahu k uvedeným napětí
Název v anglickém jazyce
The culture of personal social services provision: Social care service case study. A progress report on the third research stage.
Popis výsledku anglicky
The report consists of three chapters. The first chapter gives an overview of the local authorities? attitudes towards the SCS, and their knowledge of the conception, the mission, the functioning and the target groups of the service. This description ofattitudes and views then lays the groundwork for the analytical chapters to follow. The second chapter is devoted to the dilemmas concerning approaches towards the clients. It proceeds from the assumption that representatives of local authorities are ina position to influence, by choosing certain strategies and policies, the approaches towards the clients adopted by the SCS?s personnel - whether this is done directly or indirectly, on purpose or unintentionally. The third chapter is of greatest importance. It is structured according to the so called ?tensions?, that is areas where the current practice of the service provision might collide with the proposed Standards of quality in social services. These tensions were analysed in detail
Klasifikace
Druh
V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
33
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Výzkumný ústav práce a sociálních věcí - výzkumné centrum Brno
Verze
—