Standardy kvality a kultura sociálních služeb. Jaká napětí mezi politikou sociálních služeb a kulturou práce s klientem v Pečovatelské službě mohou vznikat z hlediska kvality sociálních služeb? Závěrečná zpráva z případové studie.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F03%3A00006868" target="_blank" >RIV/45773009:_____/03:00006868 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Standardy kvality a kultura sociálních služeb. Jaká napětí mezi politikou sociálních služeb a kulturou práce s klientem v Pečovatelské službě mohou vznikat z hlediska kvality sociálních služeb? Závěrečná zpráva z případové studie.
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentovaná zpráva je výstupem z výzkumu zaměřeného na studium kultury poskytování služeb a přístupy ke klientům v Pečovatelké službě. Výzkum jsme realizovali metodou kvalitativní případové studie vybrané organizace Pečovatelské služby (PS). Obsahem předkládané závěrečné výzkumné zprávy bylo určit a popsat ty oblasti stávajícího fungování PS, ve kterých snaha o aplikaci Standardů kvality může vyvolávat problémy a napětí. Základ textu zprávy tvoří deset kapitol, z nichž každá je věnována jedné z oblastífungování služby, ve které by podle našich poznatků mohlo dojít ke kolizi mezi stávající praxí poskytování služby a požadavkem, který stanoví některý ze Standardů kvality, pokud by došlo k implementaci těchto Standardů. Jednotlivým oblastem se podrobněvěnujeme vždy ve třech podkapitolách. Podstatnou součástí této závěrečné zprávy jsou návrhy, doporučení a náměty na řešení těchto potíží. Neuvádíme je souhrnně na konci zprávy, ale v zájmu větší přehlednosti jsme je zařadili jako závěrečn
Název v anglickém jazyce
The Standards of Quality and the Culture of Social Services. What tensions may arise between the policy of social services and the culture of work with clients in Social Care Service with respect to the quality of social services? A case study final repo
Popis výsledku anglicky
This report represents an outcome of a research that studied the culture of service provision and approaches towards clients in Social Care Service. The research was carried out in the form of a qualitative case study of a selected provider of Social Care Service (SCS). The aim of this final research report was to identify and describe those areas of the current SCS? practice where efforts to implement the Standards of quality might cause problems and tensions. The report is divided into ten chapters, each devoted to a specific aspect of the service functioning, where, once the Standards are implemented, a conflict might occur, according to our findings, between the current practice of service provision and requirements defined by specific Standards ofquality. Each chapter starts with a simple table that gives a synopsis of the tension between a given behavioural standard identified in the SCS and a Standard of quality of social services. Each aspect of the service functioning is disc
Klasifikace
Druh
V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
74
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Výzkumný ústav práce a sociálních věcí - výzkumné centrum Brno
Verze
—