Standardy kvality a kultura sociálních služeb. Jaká napětí mezi politikou sociálních služeb a kulturou práce s klientem v domech na půl cesty mohou vznikat z hlediska kvality sociálních služeb? (závěrečná zpráva z případové studie).
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F03%3A00006880" target="_blank" >RIV/45773009:_____/03:00006880 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Standardy kvality a kultura sociálních služeb. Jaká napětí mezi politikou sociálních služeb a kulturou práce s klientem v domech na půl cesty mohou vznikat z hlediska kvality sociálních služeb? (závěrečná zpráva z případové studie).
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentovaná zpráva je výstupem případové studie prováděné v jednom z českých Domů na půli cesty (DPC) v letech 2001- 2003. Zpráva je syntézou hlavních poznatků dílčích etap výzkumu, zaměřených postupně na pracovníky, klienty a zástupce zřizovatele daného zařízení. Důležitou součástí zprávy jsou také stanoviska expertů a výstupy z odborného semináře, na kterém jsme předložili k diskusi předběžné hypotézy formulované na základě dat a informací získaných do konce roku 2002. Komentáře, náměty a doporučení,jež z tohoto semináře vzešly, nám umožnily naše dosavadní poznatky revidovat a významně obohatit. Jádrem textu je dvanáct hypotéz o hlavních napětích či dokonce kolizích mezi stávajícími standardy práce v DPC a uplatňovanými přístupy ke klientům a požadavky, jež stanoví ?Standardy kvality sociálních služeb?, které vydalo MPSV v roce 2002. Každé hypotéze je věnována samostatná kapitola, která je uvedena tabulkou, v níž shrnujeme podstatu napětí mezi dílčím standardem jednání v DPC a konk
Název v anglickém jazyce
The Standards of Quality and the Culture of Social Services. What tensions might arise between the policy of social services and the culture of work with clients in half-way houses with respect to the quality of social services? A case study final report
Popis výsledku anglicky
This report is an outcome of a case study carried out in a selected Czech half-way houses (HWH) between 2001 and 2003. The report gives a synthesis of main findings of earlier research stages focused successively on the personnel, clients, and representatives of the founder of the given HWH. As an important component part, the report includes expert opinions, as well as outcomes of a seminar where our tentative hypotheses formulated on the basis of data obtained by the end of 2002 were submitted for discussion. The text centers around twelve hypotheses about the key tensions, or even conflicts, between the current standards of work and approaches towards clients in HWHs on the one hand, and requirements set by the ?Standards of Quality in Social Services? issued by the MoLSA in 2002 on the other hand. Each hypothesis is discussed in a separate chapter. Each chapter starts with a table that explains the heart of the tension between a given behavioural standard identified in the HWH and
Klasifikace
Druh
V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
79
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Výzkumný ústav práce a sociálních věcí - výzkumné centrum Brno
Verze
—