Zkušenosti cizinců se službami úřadu práce vybraného regionu v době ekonomické krize
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F14%3AN0000001" target="_blank" >RIV/45773009:_____/14:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti cizinců se službami úřadu práce vybraného regionu v době ekonomické krize
Popis výsledku v původním jazyce
V době ekonomického poklesu postihla ztráta zaměstnání také řadu pracovníků pocházejících ze zemí mimo EU, z nichž se jen část následně rozhodla pro opuštění České republiky. Větší část reagovala spíše snahou o opětovnou integraci na pracovní trh, přičemž pouze ti, jimž byl v ČR udělen trvalý pobyt, mohli v tomto úsilí využít také veřejných služeb zaměstnanosti. Rozhovory s cizinci, kteří mají recentní zkušenost s nezaměstnaností, ukazují, že úřady práce selhávají při zprostředkování zaměstnání mj. s ohledem na nízký počet doporučených volných pracovních míst i jejich charakter a celkově nízkou frekvenci kontaktů mezi uchazeči a zprostředkovateli. Účinnost služeb zaměstnanosti ve vztahu k cizincům ovlivňuje mj. nejasný přístup pracovníků úřadu práce k zahraničnímu původu coby znevýhodňujícímu faktoru na trhu práce, reprodukce stereotypů ve vztahu k cizincům i nedostatečný prostor zprostředkovatelů pro práci s klientem.
Název v anglickém jazyce
Experience of Foreigners with Labour Office Services in a Chosen Region during the Economic Crisis
Popis výsledku anglicky
During the economic recession, even workers from outside the EU faced a loss of employment. Only a small portion of them decided to leave the Czech Republic, however. The majority of them responded with efforts to reintegrate into the job market; however, only those who had been given permanent residence status in the CR were able to make use of public employment services. Interviews with foreigners who have recently had experience with unemployment show that the labour offices are failing to mediate employment. This is also due to the low number of recommended available jobs and the nature of such jobs and the overall low frequency of contact between the applicant and the intermediary. The effectiveness of employment services with regard to foreigners is also influenced by the tendency of labour office employees to view the applicants' foreign background as a disadvantage in the job market, the propensity to reiterate stereotypes with regard to foreigners, and the insufficient time and possibilities given to intermediaries for working with clients.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
FÓRUM sociální politiky
ISSN
1802-5854
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
9-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—