Trihybus: The first fuel cells hydrogen Bus in new Eu countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F11%3A%230001680" target="_blank" >RIV/46356088:_____/11:#0001680 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/1.3641838" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1149/1.3641838</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/1.3641838" target="_blank" >10.1149/1.3641838</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Trihybus: The first fuel cells hydrogen Bus in new Eu countries
Popis výsledku v původním jazyce
The main objective of the TriHyBus project is to initiate activities connected with hydrogen utilisation in transportation sector. The project was coordinated by a team from Nuclear Research Institute Řež led by M r. Luděk Janík. Advanced technologies were utilised in order to optimise energy flows. Primary energy source is a PEM fuel cell (50 kW). Other parts are accumulators and ultracapacitors used for recuperation. About 20 kg of pressurized hydrogen (35 MPa) can be stored in pressure vessels mounted on the bus roof. The hydrogen bus as well as the first hydrogen filling station in central Europe started operation in 2009. During test operation the efficiency of the bus was confirmed varying between 7 to 8 kg of H2/100km.
Název v anglickém jazyce
Trihybus: The first fuel cells hydrogen Bus in new Eu countries
Popis výsledku anglicky
The main objective of the TriHyBus project is to initiate activities connected with hydrogen utilisation in transportation sector. The project was coordinated by a team from Nuclear Research Institute Řež led by M r. Luděk Janík. Advanced technologies were utilised in order to optimise energy flows. Primary energy source is a PEM fuel cell (50 kW). Other parts are accumulators and ultracapacitors used for recuperation. About 20 kg of pressurized hydrogen (35 MPa) can be stored in pressure vessels mounted on the bus roof. The hydrogen bus as well as the first hydrogen filling station in central Europe started operation in 2009. During test operation the efficiency of the bus was confirmed varying between 7 to 8 kg of H2/100km.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA2%2F005" target="_blank" >FT-TA2/005: Vodíkové technologie pro palivové články, dopravu a energetické využití.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECS Transactions, vol. 32
ISBN
9781607685395
ISSN
1938-5862
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
49-53
Název nakladatele
ECS
Místo vydání
—
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—