Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Určení nabití sekundárních zdrojů energie ve vodíkovém hybridním pohonu pro stanovení korekce spotřeby paliva dle metodiky SAE J2572

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F14%3A%230001528" target="_blank" >RIV/46356088:_____/14:#0001528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Určení nabití sekundárních zdrojů energie ve vodíkovém hybridním pohonu pro stanovení korekce spotřeby paliva dle metodiky SAE J2572

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika rozšiřuje doporučený postup SAE J2572 měřící spotřebu paliva u vodíkového hybridního pohonu, a to v bodě 7. 7. 4. Metoda korigující spotřebu paliva u hybridních vozidel. Tato metoda vyžaduje nejméně čtyři testy a pro každý musí být sekundární akumulační systém nastavený tak, aby výsledkem byla lineární závislost mezi spotřebou paliva a změnou energie v tomto systému. SAE J2572 ponechává postup na výrobci, a tak ho tato metodika rozpracovává bod po bodu.Výsledkem je bod, ve kterém přímka protínáosu y (spotřeba paliva při nulové změně energie na akumulačním zdroji), pomocí něhož se pak koreluje výsledná spotřeba paliva.

  • Název v anglickém jazyce

    The charging of hybrid fuel cell vehicle for determining the fuel consumption correction according to SAE J2572

  • Popis výsledku anglicky

    Certified methodology extends the Recommended Practice SAE J2572 for measuring fuel consumption and range of hybrid fuel cell vehicles in regard to paragraph 7. 7. 4. Method for Correction of Fuel Consumption for Hybrid Vehicle Designs. The method uses aminimum of 4 tests and for each should be a specific preconditioning of rechargeable energy storage system (RESS) to obtain equally spaced points for the linear equation, but all other details are left to the manufacturer and its good engineering judgment. The certified methodology describes exactly all steps to achieve this goal. The results are the linear interpolation of fuel consumption v. change in RESS, and the Reported Fuel Consumption (fuel consumption when total energy change is zero).

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F561" target="_blank" >FR-TI3/561: Výzkum a vývoj pokročilých řídících systémů pro vodíkové technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FR-TI3/561 /N01

  • Číslo předpisu

    46356088

  • Technické parametry

    Metodika je plánovaným výstupem projektu. ÚJV Řež, a.s., Hlavní 130, 250 68 Husinec - Řež, Ing. Ales Doucek, ales.doucek@ujv.cz, vlastník vodíkového autobusu (TriHyBus), pro který byla metodika určena

  • Ekonomické parametry

    Nové druhy pohonů stejně jako spalovací musí splňovat určité parametry. Proto vzniká soustava metodik a postupů pro jejich testování. Bez nich by vodíkový pohon nemohl být uveden na trh. Metodika je kompatibilní s americkou SAE J2572 a tedy otvírá exportní trhy pro budoucí výrobu vodíkových hybridních pohonů.

  • Označení certifikačního orgánu

    TÜV NORD Czech, s. r. o., Pod Hájkem 406/1, CZ - 180 00 Praha 8

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel