Určení nabití sekundárních zdrojů energie ve vodíkovém hybridním pohonu pro stanovení korekce spotřeby paliva dle metodiky SAE J2572
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46356088%3A_____%2F14%3A%230001528" target="_blank" >RIV/46356088:_____/14:#0001528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Určení nabití sekundárních zdrojů energie ve vodíkovém hybridním pohonu pro stanovení korekce spotřeby paliva dle metodiky SAE J2572
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika rozšiřuje doporučený postup SAE J2572 měřící spotřebu paliva u vodíkového hybridního pohonu, a to v bodě 7. 7. 4. Metoda korigující spotřebu paliva u hybridních vozidel. Tato metoda vyžaduje nejméně čtyři testy a pro každý musí být sekundární akumulační systém nastavený tak, aby výsledkem byla lineární závislost mezi spotřebou paliva a změnou energie v tomto systému. SAE J2572 ponechává postup na výrobci, a tak ho tato metodika rozpracovává bod po bodu.Výsledkem je bod, ve kterém přímka protínáosu y (spotřeba paliva při nulové změně energie na akumulačním zdroji), pomocí něhož se pak koreluje výsledná spotřeba paliva.
Název v anglickém jazyce
The charging of hybrid fuel cell vehicle for determining the fuel consumption correction according to SAE J2572
Popis výsledku anglicky
Certified methodology extends the Recommended Practice SAE J2572 for measuring fuel consumption and range of hybrid fuel cell vehicles in regard to paragraph 7. 7. 4. Method for Correction of Fuel Consumption for Hybrid Vehicle Designs. The method uses aminimum of 4 tests and for each should be a specific preconditioning of rechargeable energy storage system (RESS) to obtain equally spaced points for the linear equation, but all other details are left to the manufacturer and its good engineering judgment. The certified methodology describes exactly all steps to achieve this goal. The results are the linear interpolation of fuel consumption v. change in RESS, and the Reported Fuel Consumption (fuel consumption when total energy change is zero).
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F561" target="_blank" >FR-TI3/561: Výzkum a vývoj pokročilých řídících systémů pro vodíkové technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FR-TI3/561 /N01
Číslo předpisu
46356088
Technické parametry
Metodika je plánovaným výstupem projektu. ÚJV Řež, a.s., Hlavní 130, 250 68 Husinec - Řež, Ing. Ales Doucek, ales.doucek@ujv.cz, vlastník vodíkového autobusu (TriHyBus), pro který byla metodika určena
Ekonomické parametry
Nové druhy pohonů stejně jako spalovací musí splňovat určité parametry. Proto vzniká soustava metodik a postupů pro jejich testování. Bez nich by vodíkový pohon nemohl být uveden na trh. Metodika je kompatibilní s americkou SAE J2572 a tedy otvírá exportní trhy pro budoucí výrobu vodíkových hybridních pohonů.
Označení certifikačního orgánu
TÜV NORD Czech, s. r. o., Pod Hájkem 406/1, CZ - 180 00 Praha 8
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel