Technika mentálního mapování v andragogické teorii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F09%3A%230000070" target="_blank" >RIV/46358978:_____/09:#0000070 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technika mentálního mapování v andragogické teorii
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou využití techniky mentálního mapování, nástrojem, který je v praxi často využíván k rozvoji kreativního myšlení a řešení problémů. Studie vychází ze zkušeností, že mentální mapování lze s úspěchem využít v andragogické praxipři vzdělávání a učení dospělých. Charakterizuje principy mentálních map, shrnuje přednosti a výhody využití pro dospělé studenty i vzdělavatele. Ukazuje na význam vizualizace a nenásilného propojení nepříbuzných jevů zkoumající danou oblast z mnoha úhlů pohledu. V jednotlivých bodech seznamuje s postupem tvorby mentální mapy. Nabízí náměty pro tvorbu myšlenkových map prostřednictvím počítačových programů.
Název v anglickém jazyce
Mind mapping technique in Adult learning theory
Popis výsledku anglicky
The article explaining how to use use mind mapping technique. Mind maps are in practice often used to develop creative thinking and problem-solving. The study is based on experience, that mind mapping is useful in practice of andragogy in adult education. Characterizes the principles of mind maps, summarizes the advantages and benefits to adult learners and educators. Indicates the importance of visualization and nonviolent linking unrelated events exploring the area from many angles. At various pointsacquainted with the procedures of mental maps. Offers suggestions how to create a mind map using computer program.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1950" target="_blank" >GA406/09/1950: Andragogický model učení a vzdělávání dospělých založený na získávání a rozvoji klíčových kompetencí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Nové paradigma v kurikulu vzdělávání dospělých
ISBN
978-80-87306-04-8
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Počet stran knihy
344
Název nakladatele
Educa Service
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—