Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OPTIONS OF SUPPORT FOR PRIMARY SCHOOLS ́ PUPILS WITH MENTAL DISABILITIES WITH HIGHLIGHTS ON SOCIAL AND EDUCATIONAL ASPECTSIN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F21%3A00000218" target="_blank" >RIV/46358978:_____/21:00000218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/15841/12042" target="_blank" >https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/15841/12042</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    OPTIONS OF SUPPORT FOR PRIMARY SCHOOLS ́ PUPILS WITH MENTAL DISABILITIES WITH HIGHLIGHTS ON SOCIAL AND EDUCATIONAL ASPECTSIN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on legal and inclusive changes in Czech´s primary schools´ environment. Since 2016 Czech´s primary schools are including in the education of more pupils with intellectual disability. The following text is introducing the tools which support the idea of common education such as supportive adjustments, use of assistive services. Furthermore, it presents a reflection of this modern approach from perspectives of special pedagogy and social work.

  • Název v anglickém jazyce

    OPTIONS OF SUPPORT FOR PRIMARY SCHOOLS ́ PUPILS WITH MENTAL DISABILITIES WITH HIGHLIGHTS ON SOCIAL AND EDUCATIONAL ASPECTSIN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on legal and inclusive changes in Czech´s primary schools´ environment. Since 2016 Czech´s primary schools are including in the education of more pupils with intellectual disability. The following text is introducing the tools which support the idea of common education such as supportive adjustments, use of assistive services. Furthermore, it presents a reflection of this modern approach from perspectives of special pedagogy and social work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revista on line de Política e Gestão Educacional

  • ISSN

    1519-9029

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuvedeno

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    BR - Brazilská federativní republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    2552-2566

  • Kód UT WoS článku

    000755991800029

  • EID výsledku v databázi Scopus