OPTIONS OF SUPPORT FOR PRIMARY SCHOOLS ́ PUPILS WITH MENTAL DISABILITIES WITH HIGHLIGHTS ON SOCIAL AND EDUCATIONAL ASPECTSIN THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F21%3A00000218" target="_blank" >RIV/46358978:_____/21:00000218 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/15841/12042" target="_blank" >https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/15841/12042</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
OPTIONS OF SUPPORT FOR PRIMARY SCHOOLS ́ PUPILS WITH MENTAL DISABILITIES WITH HIGHLIGHTS ON SOCIAL AND EDUCATIONAL ASPECTSIN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on legal and inclusive changes in Czech´s primary schools´ environment. Since 2016 Czech´s primary schools are including in the education of more pupils with intellectual disability. The following text is introducing the tools which support the idea of common education such as supportive adjustments, use of assistive services. Furthermore, it presents a reflection of this modern approach from perspectives of special pedagogy and social work.
Název v anglickém jazyce
OPTIONS OF SUPPORT FOR PRIMARY SCHOOLS ́ PUPILS WITH MENTAL DISABILITIES WITH HIGHLIGHTS ON SOCIAL AND EDUCATIONAL ASPECTSIN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on legal and inclusive changes in Czech´s primary schools´ environment. Since 2016 Czech´s primary schools are including in the education of more pupils with intellectual disability. The following text is introducing the tools which support the idea of common education such as supportive adjustments, use of assistive services. Furthermore, it presents a reflection of this modern approach from perspectives of special pedagogy and social work.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Revista on line de Política e Gestão Educacional
ISSN
1519-9029
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuvedeno
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
BR - Brazilská federativní republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
2552-2566
Kód UT WoS článku
000755991800029
EID výsledku v databázi Scopus
—