Collective Education of Pre-Primary Aged Children in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701M40" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701M40 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Collective Education of Pre-Primary Aged Children in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The collective education of pre-primary aged children in the Czech Republic is carried out in segregated, proximity, integrated, and inclusive forms. Segregated education involves the placement of children with special educational needs in special pre-primary schools, and under proximity education these children are placed in special classes at traditional pre-primary schools. Special pre-primary schools and special classes focus on the education of children with certain disabilities. The curriculum for the education of pre-primary aged children emphasises integration into traditional classes with the help of supportive measures. The goal is inclusion in learning and in life.
Název v anglickém jazyce
Collective Education of Pre-Primary Aged Children in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The collective education of pre-primary aged children in the Czech Republic is carried out in segregated, proximity, integrated, and inclusive forms. Segregated education involves the placement of children with special educational needs in special pre-primary schools, and under proximity education these children are placed in special classes at traditional pre-primary schools. Special pre-primary schools and special classes focus on the education of children with certain disabilities. The curriculum for the education of pre-primary aged children emphasises integration into traditional classes with the help of supportive measures. The goal is inclusion in learning and in life.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zagadnienia spoleczne
ISSN
2353-7426
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
20-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—