Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Collective Education of Pre-Primary Aged Children in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701M40" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701M40 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Collective Education of Pre-Primary Aged Children in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The collective education of pre-primary aged children in the Czech Republic is carried out in segregated, proximity, integrated, and inclusive forms. Segregated education involves the placement of children with special educational needs in special pre-primary schools, and under proximity education these children are placed in special classes at traditional pre-primary schools. Special pre-primary schools and special classes focus on the education of children with certain disabilities. The curriculum for the education of pre-primary aged children emphasises integration into traditional classes with the help of supportive measures. The goal is inclusion in learning and in life.

  • Název v anglickém jazyce

    Collective Education of Pre-Primary Aged Children in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The collective education of pre-primary aged children in the Czech Republic is carried out in segregated, proximity, integrated, and inclusive forms. Segregated education involves the placement of children with special educational needs in special pre-primary schools, and under proximity education these children are placed in special classes at traditional pre-primary schools. Special pre-primary schools and special classes focus on the education of children with certain disabilities. The curriculum for the education of pre-primary aged children emphasises integration into traditional classes with the help of supportive measures. The goal is inclusion in learning and in life.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zagadnienia spoleczne

  • ISSN

    2353-7426

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    20-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus