Vozidlový zážehový motor se vstřikováním kapalného LPG do sacího potrubí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F07%3A%40KVM0366" target="_blank" >RIV/46747885:24210/07:@KVM0366 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automotive SI Engine with Injection of the liquid LPG into the Inlet Manifold.
Popis výsledku v původním jazyce
Non supercharged SI engine on LPG with mixture forming by evaporated LPG has lower power about 8% to original petrol engine. This disadvantage goes away with using a mixture forming by injection of liquid LPG. Report shows the results of the laboratory experimental research on an engine with injection of liquid LPG with the detailed analyses of the energy, power and emission engine parameters in 2 variations of the engine set-up. The thermodynamic analysis of the indicator diagram has shown that the characteristic parameters of the cycle (incl. parameters of the combustion course) stand practically identical by working on petrol and on LPG. The measuring on the engine was orientated as well on study of conditions in the inlet manifold after injection of the liquid LPG (injection visualization with fuel vaporization, temperature in the intake port) for explanation some abnormality on course of the unburned hydrocarbon concentration before catalyst.
Název v anglickém jazyce
Automotive SI Engine with Injection of the liquid LPG into the Inlet Manifold.
Popis výsledku anglicky
Non supercharged SI engine on LPG with mixture forming by evaporated LPG has lower power about 8% to original petrol engine. This disadvantage goes away with using a mixture forming by injection of liquid LPG. Report shows the results of the laboratory experimental research on an engine with injection of liquid LPG with the detailed analyses of the energy, power and emission engine parameters in 2 variations of the engine set-up. The thermodynamic analysis of the indicator diagram has shown that the characteristic parameters of the cycle (incl. parameters of the combustion course) stand practically identical by working on petrol and on LPG. The measuring on the engine was orientated as well on study of conditions in the inlet manifold after injection of the liquid LPG (injection visualization with fuel vaporization, temperature in the intake port) for explanation some abnormality on course of the unburned hydrocarbon concentration before catalyst.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of KONES - POWERTRAIN AND TRANSPORT
ISSN
1231-4005
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vol. 14
Číslo periodika v rámci svazku
No. 3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
385-394
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—