Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vozidlový zážehový motor se vstřikováním kapalného LPG do sacího potrubí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F07%3A%40KVM0366" target="_blank" >RIV/46747885:24210/07:@KVM0366 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automotive SI Engine with Injection of the liquid LPG into the Inlet Manifold.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Non supercharged SI engine on LPG with mixture forming by evaporated LPG has lower power about 8% to original petrol engine. This disadvantage goes away with using a mixture forming by injection of liquid LPG. Report shows the results of the laboratory experimental research on an engine with injection of liquid LPG with the detailed analyses of the energy, power and emission engine parameters in 2 variations of the engine set-up. The thermodynamic analysis of the indicator diagram has shown that the characteristic parameters of the cycle (incl. parameters of the combustion course) stand practically identical by working on petrol and on LPG. The measuring on the engine was orientated as well on study of conditions in the inlet manifold after injection of the liquid LPG (injection visualization with fuel vaporization, temperature in the intake port) for explanation some abnormality on course of the unburned hydrocarbon concentration before catalyst.

  • Název v anglickém jazyce

    Automotive SI Engine with Injection of the liquid LPG into the Inlet Manifold.

  • Popis výsledku anglicky

    Non supercharged SI engine on LPG with mixture forming by evaporated LPG has lower power about 8% to original petrol engine. This disadvantage goes away with using a mixture forming by injection of liquid LPG. Report shows the results of the laboratory experimental research on an engine with injection of liquid LPG with the detailed analyses of the energy, power and emission engine parameters in 2 variations of the engine set-up. The thermodynamic analysis of the indicator diagram has shown that the characteristic parameters of the cycle (incl. parameters of the combustion course) stand practically identical by working on petrol and on LPG. The measuring on the engine was orientated as well on study of conditions in the inlet manifold after injection of the liquid LPG (injection visualization with fuel vaporization, temperature in the intake port) for explanation some abnormality on course of the unburned hydrocarbon concentration before catalyst.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of KONES - POWERTRAIN AND TRANSPORT

  • ISSN

    1231-4005

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol. 14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    No. 3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    385-394

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus