Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzduchová podpora se silně progresivní zatěžovací charakteristikou v obou krajních oblastech zdvihu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000136" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzduchová podpora se silně progresivní zatěžovací charakteristikou v obou krajních oblastech zdvihu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pružící podstavce sedadel řidiče minimalizují přednost dynamických sil z podlahy kabiny na tělo řidiče. Dynamické poměry takové soustavy se však mění podle druhu vozovky. Z toho důvodu je třeba přizpůsobit tuhost pružícího podstavce provozním podmínkám av některých případech i přeladit v průběhu výkmitu z rovnovážné polohy, tedy účinně a přitom plynule zvýšit tuhost v krajních oblastech zdvihu. Jedna z možností využívající alternativní uzavírání spojovacího potrubí pneumatických pružin je popsána v příspěvku.

  • Název v anglickém jazyce

    AIR SUPPORT WITH STRONG PROGRESSIVE LOAD CHARACTERISTIC IN BOTH OUTER RANGES

  • Popis výsledku anglicky

    The air support of a driver?s seat minimizes transmission of vibrations from the car frame or car body to the driver?s body. Various dynamic conditions are depending on the kind of the road. This reality demands further functions of the spring-support particularly any possibility for changing of the natural frequency of the system during its operation process. As you know this is the main factor for effective vibroisolation. The change of the support stiffness can be depending on the position, the height, or the acceleration of the seat. The first possibility of changing of the stiffness was described in this paper. A valve controlled by switches in the upper and lower range of the seat travel was used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Acta Mechanica Slovaca

  • ISBN

  • ISSN

    1335-2393

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita Košice

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku