Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problém emisí velmi jemných částic z dopravy: Stačí nové technologie vyrovnat nárůst intenzity dopravy?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000182" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The fine particulate matter emissions challenge: Technological improvements vs. growth in transport intensity.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technological solutions implemented to reduce the negative effects of diesel particulate matter on human health by dramatic reduction in particulate matter emissions have fallen short of their expectations. The total mass of particulate matter during standard emissions tests has been reduced, but real-world emissions and the number of relatively dangerous particles in the tens of nm range have not decreased commensurably. Rising traffic intensity increases particulate matter emissions not only by increased vehicle-km traveled, but also by increased occurrence of traffic congestion, which is associated with conditions which are often not optimal for the advanced emissions-reduction technologies.

  • Název v anglickém jazyce

    The fine particulate matter emissions challenge: Technological improvements vs. growth in transport intensity.

  • Popis výsledku anglicky

    Technological solutions implemented to reduce the negative effects of diesel particulate matter on human health by dramatic reduction in particulate matter emissions have fallen short of their expectations. The total mass of particulate matter during standard emissions tests has been reduced, but real-world emissions and the number of relatively dangerous particles in the tens of nm range have not decreased commensurably. Rising traffic intensity increases particulate matter emissions not only by increased vehicle-km traveled, but also by increased occurrence of traffic congestion, which is associated with conditions which are often not optimal for the advanced emissions-reduction technologies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F08%2F1717" target="_blank" >GA101/08/1717: Optimalizace spalování rostlinných olejů ve vznětových motorech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Advances in Automotive Engineering.

  • ISBN

    978-80-7399-496-9

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    VÚT Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly