Problém emisí velmi jemných částic z dopravy: Stačí nové technologie vyrovnat nárůst intenzity dopravy?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F08%3A%230000182" target="_blank" >RIV/46747885:24210/08:#0000182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The fine particulate matter emissions challenge: Technological improvements vs. growth in transport intensity.
Popis výsledku v původním jazyce
Technological solutions implemented to reduce the negative effects of diesel particulate matter on human health by dramatic reduction in particulate matter emissions have fallen short of their expectations. The total mass of particulate matter during standard emissions tests has been reduced, but real-world emissions and the number of relatively dangerous particles in the tens of nm range have not decreased commensurably. Rising traffic intensity increases particulate matter emissions not only by increased vehicle-km traveled, but also by increased occurrence of traffic congestion, which is associated with conditions which are often not optimal for the advanced emissions-reduction technologies.
Název v anglickém jazyce
The fine particulate matter emissions challenge: Technological improvements vs. growth in transport intensity.
Popis výsledku anglicky
Technological solutions implemented to reduce the negative effects of diesel particulate matter on human health by dramatic reduction in particulate matter emissions have fallen short of their expectations. The total mass of particulate matter during standard emissions tests has been reduced, but real-world emissions and the number of relatively dangerous particles in the tens of nm range have not decreased commensurably. Rising traffic intensity increases particulate matter emissions not only by increased vehicle-km traveled, but also by increased occurrence of traffic congestion, which is associated with conditions which are often not optimal for the advanced emissions-reduction technologies.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F08%2F1717" target="_blank" >GA101/08/1717: Optimalizace spalování rostlinných olejů ve vznětových motorech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Advances in Automotive Engineering.
ISBN
978-80-7399-496-9
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
VÚT Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—